Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Inte min dag...

Av Anna-Karin - 19 februari 2009 10:01

I går var de inte min dag...

Lille man var ganska så lugn och snäll, men de märktes att han börjar bli kyr=O). Vi var bara hemma och kollade på tv och lekte med lego(inte jag så mycket), jag var trött och slut. Inte så lätt att vara sjuk själv och ha en lite kille som börjar bli frisk hemma. Men de går.

Tänkte jag skulle få lite egen tid, behövde åka på apoteket för att köpa lite smörja till ett ställe som inte tycket om att jag äter kåvepenin eller medicin över huvudtaget.

Men nån egen tid var de inte av med för hjärtat skulle köra in lastbilen till volvo och sen skulle han åka med P tillbaka på jobbet och hämta några stål och bilen, så han visste inte när han skulle vara hemma. Så försäkerhetens skull så tog jag med lille man.

När vi kom ut och skulle strata bilen så var de inge batteri i den så då ringde jag hjärat som tur var han och p kvar i stan så dom fick komma och hjälpa mig...

Åkte och tanka så batteriet fick ladda lite innan jag skulle stänga av bilen. In på apo och handlade de jag skulle ha. Sen så åkte vi hem, väl hemma på parkeringen så ser jag att jag glömmt att köpa frimärken=O( bara att vända och åka och köpa frimärken. Och lägga breven på postlådan.


Väl hemma så ringer jag runt till mina arbetsgivare och berättar att jag kommer att skicka ut ett papper från försäkringskassa som jag vill att dom ska fylla i.

Skriver och stätter frimärke på breven, men så blir jag lite fundersam över hur de gäller när man fått ersättning av akassan så jag ringer till försäkringskassan väntar i 17 min när de äntligen är min tur så för jag en jävla surpuppa till kärring som jag ska prata med så jag frågar henne om hur jag ska göra,

Då säger hon att jag har gjort fel och att de papper jag har är inte de jag ska fylla i, jag blir lite lätt upprörd men visar inte de försöker vara normal, och frågar lite snäll tur min föräldrapenning kommer att räknas jag får nått snäsigt svar tillbaka att jag är ju arbetssökande nu så då räknas de på de, så fattar jag henne. Hon skulle skicka nått papper till mig. Sen typ avslutar hon samtalet. Jag blir jätte ledsen och inser att jag inte kommer att få nån bra föräldarpenning. Letar febrilt på deras hemsida hur man räknar, men hittar inget. Plus att jag har gjort av med 10 frimärken i onödan.... Får väl klippa ut dom och tejpa fast dom på nästa brev.....

Allt rasar i min värld! Jag som verkligen har jobbat allt jag kunnat 2008 för att jag ska få en bra förpenning. Allt känns som katt skit....  Blir ledsen för allt. Men efter ett tag så känns de lite bättre men inte mycket. Jag tänkt jag ringer i morgon och kollar hur de kommer att räkna.


Kan inte somna så jag går upp och letar lite till efter hur de räkan men hittar inget... Ligger och funderar jag kan ju inte få lite dålig fp som en som inte har jobbat. Saken måste undersökas..... Somnar tillslut.... 

   

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin - 13 september 2015 15:59

Varför ska jag ha sååå Stor förväntningar och  när de inte blir som jag hoppats blir jag ledsen och besviken.Nä måste bli bättre och inte vara så förvänta mig så mycket när de gäller andra människor... De är nått jag ska träna järnet på från och med ...

Av Anna-Karin - 18 juli 2015 10:39

De är frågad de... Just nu sitter jag i sängen med datorn i knät och njuter av regnet som smattrar mot taket.   I dag vart de en riktigt inne dag, Men jag har lite beslutsångets vad jag ska göra bullar måste jag baka då de är helt slut i frysen...

Av Anna-Karin - 15 juni 2015 00:36

I bland sätter livet än på prövning. Jag vet vad jag vill i livet och står fast vid de. Men som tur är överger ju hoppet än sist av allt. Å när man känner nä nu får de vara nog då kämpar man lite Till! Just nu Älskar Jag Mitt Liv! & alla fina män...

Av Anna-Karin - 21 april 2015 11:28

I fredags kände jag av halsen på lördag morgon kunde jag knappt prata. På söndag väset jag om jag inte tog i för kung å fosterland när jag skulle prata. I går gick jag hem från jobbet. Dog i sängen flyttade mig till soffan sen sängen igen. Då...

Av Anna-Karin - 22 mars 2015 15:22

Så jag tror jag spricker

Presentation


Här skriver jag om mitt liv i Glädje & Sorg!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards