Alla inlägg under augusti 2009

Av Anna-Karin - 31 augusti 2009 22:12

Veckorna går ju så super fort så de är ju inte sant.


Uppdatering från lördag då åkte prinsarna upp till verkstaden och fixade lite så jag och sessan fixade lite här hemma. Sen åkte vi till Kristina för att lämna någar saker. Stannade där och fick lite kaffe. Och en liten prat stund. Sen åkte jag ner till verkstaden och hämtade tim för att åka upp timm mammamormor och lillebrormorbror. Vi skulle få oss lite mat där=O). Men vi hade sån tur att vi fick lunch oxå!

Dagen flöt på bra och jag gjorde fotvård på min fötter så nu är dom snygga igen... Så skönt. Vi fick jätte god mat hos mamma sen fick vi lite kaffe och glass sen åkte vi hem. Jag fick med mig lite vin=O) oxå. Så när vi kom hem så låg lille man och jag myste lite med Prinsessan innan jag la henne för natten.


Innan ja vart mamma så förstod jag inte hur man känner när man får egna barn. För den kärlek jag Känner till Molly Den har jag aldrig kännt förut! De är sån skillnad att vara bonus mamma och Riktig mamma. Att jag blev gravid och fick Min Uderbara Prinsessa är Underbaraste Jag Någonsin gjort! Visst Älskar jag lill prinsen oxå. 


Sen satt jag och prinsen i soffan och bara myste och de var såå skönt. Har verkligen börjat uppskatta att vara ensamen på kvällarna med prinsen=O).


Söndag var de familje dag. Vi hade bestämt med fam lilja/ljungdal att vi skulle träffas i lekparken. Så efter lunch så packade jag lite mellis och sen åkte vi till lekisparkis. De var så mysigt att vara vara där hela familjen och leka ooch mysa. Sen fikade vi lite mellis och lekte lite till. För sen var de dax att åka hem och göra middag!


I dag har jag pratat med chefen för förskolorna här i hudik och jag framförde min kritik om att de säger att vi bonusföräldrar måste ha barnen hemma och vi är arbetslös eller föräldra lediga och de STÄMMER inte. För vi kan inte jämnställas med en biologiskförälder eller en vårdnadshavare. Vilket betyder att dom inte kan kräva de!!!

Så hon skulle kolla upp de sen så skulle hon höra av sig när hon hade kollat upp de... Jag har pratat med skolverket och de är där jag fått dessa uppgifter i från. Så de stämmer helt och hållet! 100%sant!

Men är barnetmamma eller pappa arbetslös eller F-ledig så är de MINST 15 timmar som gäller på dagis!


Så jag hoppas att jag får ett bra samtal i morgon för Ge mig DE gör jag inte. Jag tänker slita för våra rättigheter!!!!


Nä nu måste jag hoppa i sängen!


Natti natt!


Kramar från oss!


      

Av Anna-Karin - 28 augusti 2009 22:06

De har de varit här i dag!


Ska fortsätta mysa med mitt hjärta. Åter kommer i morgon!


Kram till er från oss!

Av Anna-Karin - 26 augusti 2009 23:18

Tänk i dag har jag varit Mamma på Riktigt i 5 Månader! Och Jag Älskar att vara Mamma! Nu kan ingen komma och säga att jag inte är nån mamma;O)! För Jag är Mamma Till Världens Underbaraste Molly!

   

Molly Nyfödd

&

Molly 5 Månader


Jag är en jätte Go & Glad Tös!

 


Molly, Mamma Älskar Dig Mer & Mer För Varje Dag Som Går!



KTM

Av Anna-Karin - 26 augusti 2009 23:10

När Molly låg i min mage så var prinsen in på hojtorget och skulle kolla på nå ting men när han kom ut från affären så hade han ett lite paket med sig. Men jag funderade inte så mycket. När prinsen satt sig i bilen så sa han att jag hittade dom här dom var sååå frän, jag kunde inte låta bli att köpa dom=O)!

De var Ljuddämpare för barn=O)

Så Molly äger 2 KTM Nappar. Passar ju in bra nu till hösten. Dom syns ju oxå himla bra så dom är inte så lätt att tappa bort!


Visst är dom Läcker!!! 

Av Anna-Karin - 26 augusti 2009 23:00

Säga vad man vill, men den tvättar i alla fall min tvätt!

Jag är inte så kräsen av mig när de gäller för ett tag bara.

I dag skulle jag gå och kolla om de fanns några tider i tvättis men inte någon som passade mig.

Så jag fick lite lätt panik har ju inga rena kläder och så ska Molly´s Gudmor komma och hälsa på och vi ska väl gå på stan och kolla och myspysa på. Och eftersom hon Alltid är såååå himla fint kläd så då måste jag ju klä mig lite finar jag med så jag inte ser ut som nå lort;O).

Så då kom jag ju på att jag kan ju ställa tvättmaskinen i köket och tvätta nån maskin och sen rulla tillbaka den. Så jag rullade ut den till köket och började fixa men så passade inte kopplingen till vatten kranen. Då sa min Kloka gumma Charlotte finns de inget under bänken då?


Och då slog de mig ju vi har ju diskmaskin. Å den passade ju super. Så i dag har jag tvätta 4 maskiner i MIN Tvättmaskin! SÅÅÅ underbart!


Så nu har jag rena kläder tills i morgon. Ska nog köra nån maskin till i morgon så jag blir av med mig hög... 


Min fina tillfälliga tvättstuga

Men nu står den på sin rätta plats! I badrummet=O).

Av Anna-Karin - 25 augusti 2009 00:02

De Här Är Mitt Älskade Barn!

Mamma Älskar Dig Molly!


Kärlek Som Inte Kan Beskrivas Med Ord Utan Måste Upplevas!


Molly har sina nya fina Pop kläder som jag köpte för ett tag sedan=O).

Är mycket kär i dom;O). Så söta tycker jag...

Av Anna-Karin - 24 augusti 2009 23:41

I dag hade jag & prinsessan lite sovmorgon;O). Så himla skön när sessan äter och myser ner sig bervid mig och sen somnar så sött. Då tänker jag alltid att jag ska bara mysa ett tag och sedan gå upp, men lyckas aldrig med på nått konstigt set;O).


Efter att ha beslutat att jag inte åker upp till sundsvall med vagnen utan gör de i morgon i stället så ringde jag prinsen och frågade om jag och sessan fick följa en sväng. Men då skulle han vara på hemme plan och köra så vi skulle ta de en annan dag.


Så då tog jag och ringde Jessica&Melissa och frågade om dom ville komma på en fika så tjejerna fick leka lite=O). Och dom kom så gärna.


Tänkte jag skulle vara duktig och baka en Sockerkaka a la mammamormor men jag hade inge socker hemma... Så de gick inge vidare med de.


Men vi hade de trevligt ändå med mycket BarnPrat och några koppar kaffe, Girlsen lekte på golvet och hade mysigt med mycke prat och rörelse.

Molly Och Melissa Under babygymmet=)


Ser ut som Melissa visar Molly nått;O)


Melissa Bus=O) 


MollyMus Bus=O)


Efter men massa lek och kaffe så var girlsen trött så då pckade vi ner dom i vagnarna för att gå ner på stan!

Då passade jag på att hämta ut min mobil som varit på lagning, så nu hoppas jag att den funkar, annars så blir jag sur. Har fått den utbytt en nång till en nu mobil och nu har den varit in på 2 servicen=O(... Måtligt less...


Efter en sväng på stan så gick vi skilda vägar hem över. Sen så har jag och musen bara varit hemma och fixat. När prinsen kom hem så att vi upp komoden på toa så nu är de bara duschblandaren och rören som ska upp sen ni. Jo just jag spegelskåpet oxå plus lite ström. Sen har vi ett fädrigt badrum och jag har en tvättmaskin=O)...


Natti natt mina vänner!   

Av Anna-Karin - 24 augusti 2009 23:37

Och de var ju super roligt att kunna hoppa och snurra rut och full kolla på mamma och Så roligt att kolla på pappa när han fixade i badrummet!

Verry Fun!


Presentation


Här skriver jag om mitt liv i Glädje & Sorg!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards