Alla inlägg under augusti 2009

Av Anna-Karin - 24 augusti 2009 16:55

I lördags när jag skulle skriva så fick vi ju främmande av PappaMorfar & Pia. De förgyllde verkligen våran dag! Men jätte god mat och trevligt prat!Tusen tack pia för den god maten. Som synd så åkte dom hem tidigt för
 pia skulle jobba... Så de var lite tråkigt..


Men dom kommer ju ner på marknaden och ska gå med oss, sen när dom åker hem så ska Molly få följa dom hem och sova där=O). För då ska Jag och prinsen gå på årets sista crusing utan barn och ha lite tid med varandra;O)! Nått jag verklign kan rekomendera! För man glömmer lätt bort varanndra när man har barn...


Nu måste jag sluta igen för nu är de en Prinsessa som är jätte hungrig här!


Som jag trodde så var den en falsk hunger, utan en mycket trött prinsessa=O). Som nu sover söt.


Skulle ge henne lite pure nu och vi hade bara pure från 5 månader och den innehöll kalvkött och de var inte nån hit. Så jag gjorde lite gröt och lite mer nä halva smakisen gick ner. Men nu när hon äter gröt så prutar hon med munnen. Vet inte riktigt vad hon gör;O).


Ja åter till uppdaterningen.


På söndag så var jag på Gangstar Party hos Kristina. Å så mycket snyggt de fanns, De vart mest till lill Prinsen:

En kortärmad tröja, en ny scarf till hösten/Vintern och ett hemligt plagg=O)

Till Sessan var de en Scarf till hösten/Vintern och ett hemligt plagg=O).

Väntar med spänning att få se dom hemliga plaggen;O)!

Eddie, Tim´s Tröja:


Molly & Tim´s Scarf

Sen åkte vi bara hem och myset. Eller myste jag gjorde ren avloppet i kök. Och de var mindre mysigt kan jag säga!


Av Anna-Karin - 22 augusti 2009 15:28

I går kväll var jag så duktig att jag gjorde plommon pure till min älskade lilla Prinsessa.

Tycker de är såå roligt att baka och laga mat, så nu ska jag åka på öb och inhandla istärningslåder för att fylla frysen med lite Prinsessmat!


I går gjorde jag cupcakes ur Leila´s  Piece of a cake. Dom var jätte goda men dom var jätte maffiga.


Nu fick jag främmand! åter kommer senare eller i morgon!


Önskar er en Fab Lördag!


Kramar Från Mig och Prinsessan Molly

Av Anna-Karin - 21 augusti 2009 23:09

I dag har vi haft Fin Främmande Av Bettan och Line, Långväga dessutom;O).

Mammamormor & Lillebrormorbror var oxå med.

Jag var inte klar med mina cupcakes när dom kom men jag försökte vara så trevlig som jag bara kunde.


Bettan=O)

Line=O)

Lillebrormorbror





Grupp kort;O)

Mammamormor med sin min;O)

Vi pratade en massa och fikade gott, och Line och lille bror lekte som 2 änglar! Så roligt att hör 2 lite älder barn leka istället för lill prinsens traktor ljud hela tiden=O)... ( Ska jag var ärlig så SAKNAR jag han Super mycket nu.)


Molly fick jätt fina presenter av Bettan & Line en mugg och en skål men en tjej under henne står de Bus & Kul i rosa. Och ett par handgjorda tosser i ljusrosa, De roligaste var att jag stod och kollade på just detta siat jag var in på Min ÄlsklingsButik Ombonat, Så de var ju himla lyckat av dom att pricka in så rätt. Men kanske hade mormor varit med på ett hörn som smakis!?! Bilder kommer har glömt att fota dom... Fy på mig...


Jätte roligt att träffa er, Snart kommer vi och hälsar på er i Ny huset=O)!

De tråkigaste av allt när man har främmande är när dom ska åka hem, för oftas så har har alla som kommer till mig som man inte träffas så ofta så bråtomt hem. Så när vi hade kommit i gång och pratade som mest så var de dax för dom att åka hem...


Men de var jätte roligt att ni kom och förgyllde nån timme av våran dag!


Kram

Av Anna-Karin - 20 augusti 2009 22:13

I dag har de varit en kaos dag. Från att jag skulle hämta prinsen vid 13:00 då började de, jag och peter har verkligen inte kopplat med varandra i dag. Han säger en sak och gör en annan, SSSSÅÅÅÅÅ typiskt killar. Men nu ligger han i sängen och nu kan de inte bli nå mer strul.


Ont vad träningsverken kan jag lugnt säga att jag har, Känns som jag har stenar som muskler, jag töjer och töjer. Så nu är jag mycket bättre i benen. SÅÅÅ himla tur att jag har fått sååå mycket hjälp av Goaste Gumman Charlotte. Tror inte jag hade kommit utanför dörren utan dig. Vi har 3 trappor ner till backen och jag kan knappt gå ner själv utan att ramla så hur skulle de då gå med molly i bilbarnstolen... Lilla tror jag. Upp de går men ner är inte roligt.


Så roligt kan jag inte säga att de var att ha en lite med sån träningsverk. Men nu ska de här hållas i gång. Så jag inte fär sån här träningsverk. Så jag måste nog ta fram skurkäppen och köra lite pump här för mig sjävl i helgen för att hälla igen tills på måndag för då ska jag på de igen... Men de är de ju värt för de är sååå himla skönt att få komma i väg och träna...

Har ju fått en ny träningskompis P-o, så de är ju oxå super roligt. Men de är inte sååå uppskattat från mig sambos sida för han är så himla lik ett ex till mig;O). Så han vet nog att jag tycker han är lite snygg. Kanske jag är dum men de är himla roligt att ha sällskap när man tränar.


Efter allt kaos så var jag, prinsessan prinsen & lill prinsen ut och åt mat, de var så mysigt att vara hela familjen och sessan fick smaka vitlökssås och de var uppskattat;O). Plus potatisen innut i ett strips sen var de en sessa som satt och sög på bordet och mumm mumade =O). Har en sessan som verkligen uppskattar mat i fast form=P.


I morgon ska jag få fin främmande Bettan & Line, Mamma/Mormor & Lille bror. De ska bli så roligt att dom kommer ner. Så nu ska jag hoppa i säng så jag orka slutföra min städning och baka cupcaks i morgon innan dom kommer.


Natti natt!       

Av Anna-Karin - 18 augusti 2009 21:51

I dag har jag tränat, såå himla roligt och visst sitter de kvar rörelserna=O). Med en eller 2 gåner så..


Sååå i morgon kommer jag nog inte kunna gå. Körde såå de rök. Men de är de värt för nu ska mina kilon bort Efter min Prinsessa. Men dom är verkligen värda sitt för Molly Är Mitt Allt!


I går var jag och Charlotte på birsta och handlade allt som saknades till badrummet. Men lyckades ju ta fel blandare till Duschen... Suck...


Men tror inte min älskade sambo kommer få fingrana ur och dra klart rören så i dag ringde jag Rökmockare A. Sååå synd att han var i norge men han skulle komma nästa vecka och kolla på jobbet. Och göra de på fredag eller lördag. Så nu får vi se om prinsen gör nått eller inte.

Säger bara kosta vad de kosta vill för nu ska de bli klart!!!

Är lite less på att duscha i källaren, tur vi eller jag har ställt in den gamla toan så vi slipper sprinag ner för de oxå.


Annans är allt bara bra med oss. Kommer med någar bilder i morgon. För nu var de länge sedan.


Nu måste jag hoppa i sängen!


Natti natt!


Kanske inte världens roligaste inlägg;O)... 

Av Anna-Karin - 15 augusti 2009 16:15

Vecka som varit har har varit full späckade från måndag till fredag. Har varit på birsta 2 gånger för jag glömde elementet jag skulle byta så då var de bara att åka in dagen efter oxå, som tur fick jag och Molly sällskap av Kristina båda dagarna.

På Onsdag kväll så tog jag fram mina fin skor som jag inte haft på jag tror de var 10 månader för då var de min tur att gå ut och lufta dom lurviga;O).

De var sååå roligt tror jag kom hem vid 02:00, tur min prinsessan har gjort sig "nya" rutiner och vaknar inte förän 06:00 nu på morgonkvisten och äter. För tordagen var jag lite lätt lat. Men när prinsen kom hem så åkte vi och kolla på hus, men de var inte nått för oss tycker jag och pappa/morfar (min).


I går var jag och gratta Humlan på 3 års dagen och Pyret på 7års dagen(en månad i efterskott), fy på mig. Jag har jätte dåligt samvete... Men jag tror båda prinsessorna vart mycket nöjd med presenterna. Så de var ju tur de=O)!

På kvällen fick vi främmande av Jenn & Jepp Ovanligt eller hur;O)... Vi tog en soft kväll i soffan.


I dag skulle jag tim och sessan ha Mammamormor & lillebrormorbror dag en lillebrormorbror kom inte med för han skulle vara hemma och hjälpa sin pappa för festen i kväll. Så de vart jag och sessan och mammamormor bara. Å de var Underbart att få egen tid med dig mamma. De var för länge sedan vi hade de!

Jag köpte mig cupcakes formar och ett litet hand rivjärn.

cupcakes

Sen såg jag green gate´s snygga förkläde så jag testade de, så då sa mamma att hon ville köpa de till mig om jag ville ha de=O), Ja såååå glader jag vart! Tjejen i butiken tycket jag såg ut som Leila =O) då var jag glad!

Så här kommer en bild på förklädet


Var var även in på lindex en sväng och då lyckades mormor hitta en dress och ett par strumpor till molly för dom passade ju till bodyn hon fick förra gången med brummelisa på=O)!


Tusen tack för i dag mammamormor, de var jätte mysigt att få bara vara med dig;O) & Hjärtligt tack för alla fina saker vi fick!


Nu höll jag ju på att glömma att Molly mus fick ju en Post låda till sin blivande lekstuga som pappamorfar ska bygga sååå fort vi hittar och köper ett hus=O)!

 
Så Underbart sÖt Tycker jag! En sån skulle jag oxå  vilja ha när vi köper hus!


Här kommer en Bild på Min UnDerbaRa PrInSeSSa


Ha en UnderBar Helg mina bloggisar! Lovar att jag ska uppdatera mera!


KrAm

Av Anna-Karin - 6 augusti 2009 10:49

Nu här sessan haft feber i snart 3 dagar, i går kom de senar på dagen jag som trodde hon hade blivit bra. Men inte dem kom smygandes efter

bvc=O(.

I går vart de 4månaders kontroll, Molly var 4mån10dagar. Så nu väger hon 7660g och är 66cm lång. De är en ökning på 640g på vikten och 3cm på längden. Hon växer så de knakar;O). Mamma´s Lilla HjärteGryn!

Men hon är på himla bra humör för att ha feber och lite snorig.


I går var jag oxå ute och gick. vid 12:00 på dagen hade jag gått 10000 steg=O)!


I natt har de varit lite så är med sömnen molly hor tappat tutten jag vart kissis och gick ner precis när jag kommit upp från källaren och laggt mig så vaknar tim och är kissis så då var de bara att klä på sig i gen och å ner.

Eftersom vi håller på med toan i lägenheten. så har vi lånat.


Nu kom Charlotte så nu ska jag smita ner i källarn!


Ha en bra dag!


Av Anna-Karin - 4 augusti 2009 21:57

I morse så kom Charlotte och sen gick vi vårt vanliga. 2 varv runt lill fjärden. I dag gick vi hemifrån oss så de var säker 1000 steg extar om inte mer=O). Men att gå i dag var lite segt. Men de gick bra.


Sen var jag och C på lite hemligheter=O). Så roligt. Så nu har man måttat lite nyfikenhet;O)...


I dag har molly sovig jätte mycket och inte riktigt varit sig sjävl så jag tog temp och 38,4 stod de på termometern. Så jag kollade igen och mycket riktig så stod de 38,4 igen. Så inte undra på att hn har sovit mycket, men hon är inte varm som man kan bli när man har feber. Tur vi ska till bvc på 4månaders kontroll i morgon. Så kan dom kolla sessans små öron. Hoppas att de går över snart. För jag har lovat att jobba på lördag jag ska servera på 50års middag. Men känns inte så roligt att jobba om hon är sjuk. För då är de mamma som är bäst!


Molly äter sakna men säkert mer och mer för varje gång potatis/Morot och potatis och majs de är de vi testar nu. Men i dag har vi inte ätit nått efter som hon inte har varit sitt rätta jag. Mamma´s Lilla Prinsessa.


Å Sen har jag läggt på ångspärr i badrummet så förhoppningsvis så kommer kaklaren i morgon och godkänner och sen lägger han första lagret gummi=O)!De går Framåt mina vänner! Längtar till allt är klart=O)!


Nu ska jag gå ner i källare och har lånta toa och dusch där nere=O). Tur man bor i bostadsrätt, så de finns att låna=O).

Sen blir de sängen!


God natt Sov så gott!

      

Presentation


Här skriver jag om mitt liv i Glädje & Sorg!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards