Alla inlägg under november 2007

Av Anna-Karin - 26 november 2007 07:49

Nu har jag bara lite mindre än 2 timmar kvar tills jag slutar. Jippe... Då får jag åka hem till mina älsklingar.


Har sovit så otroligt gott i natt. Skönt var de. Brukar ju inte kunna sova så bra när jag jobbar här. Men de är väl öron propparna som gör att jag kan sova. Nu ska jag kolla efter några blanketter på nätet..


Ha en bra dag!

Av Anna-Karin - 25 november 2007 15:50

I dag är jag lite trött eftersom vi var ut i går. Hade jätte skoj. Så längsedan jag dansade. Hittade hjärtats jobbar kompis, han var jätte duktig att dansa. De var roligt. Har inte nå träningsvärk heller. Otroligt men sant.

Nu är jag på jobbet längtar så mycket efter mina älsklingar. Vill inte jobba nå mer nu vill åka hem till dem å mysa. Har bara jobbat i 4 timmar men de känns som en evighet. Slutar in för nä 10 i morgon bitte. Suck...


Nu börjar min mage kurra så nu ska jag laga lite mag till oss. Sen ska vi få främmande. De ska bil skoj!!!


Ha de så gott!

 Får se om de kommer några till rader sen=o)

Av Anna-Karin - 24 november 2007 20:28

I dag började dagen jätte bra. Lill hjärtat sov till åtta ca, de var skön. Kollade på lite barnis för att vakna till sen fikade vi frukost och de var då jag tycket att de var nått som inte stämmde för sötis gnällde å gnällde.

Gick väl över lite eftersom vi skulle på stan med Willhelm å Maja. Vi skulle ju byta hans vantar jag köpte på fredag. De jag tog var på tok för stora.

När vi skulle äta lite lunch ute på stan så var de inge bra med sötis, han hade fått feber å klagade på att han hade ont i tänderna. Så blir de om man inte borstar tänderna noga, tror han har fått en inflanation i tandköttet. De blöder jätte mycket när man borstar. Fattar inte att de ska vara så svårt att borsta tänderna på han noga. Så nu borstar vi dem 3 till 4 gånger per dag. För att få bort de.


Så när vi var på väg hem från stan så fick vi ringa vår snälla farmor och fråga om sötis kunde få vara där eftersom vi skulle på dop för lilla söta Filip. De ville vi ju inte missa. Tusen tack snälla farmor! Dopet var jätte fint, med jätte god mat.


Sen på kvällen var de min tur att gå ut å roa mig. Jag å lotta och Isaac ska ut. Jag räknade på hur många gånger jag har varit ut å roat mig under mitt år med hjärtat. Kom fram till att de var 3dje gången å de är ju katastrof tycker jag. Måst ju passa på innan de kommer en bebbe.

Nu kommer snart lotta å Isaac.   

Av Anna-Karin - 21 november 2007 13:51

I dag är de ju onsdag inte alls så långt tills på fredag.

Längtar som en tok efter Min lilla ängel nu.

Var Skönt att han hade gått hem för dagen när vi kom till dagis i går. Gick jätte bra på samtalet vi hade, de var lite små saker som vanligt men så är de ju med barn. Kommer att bil bättre bara han blir större. Å mycket träning hem ifrån. Vi fick även veta lite saker som jag inte kan skriva om, men de var bra. Men jobbig på samma gång.

Nu ska jag ta och jobba lite städ dag i dag.

Av Anna-Karin - 20 november 2007 14:18

I dag ska jag å hjärtat på samtal på dagis för lilla hjärtat. Saknar han jätte mycket. Längtar som fåglars tills på fredag när han kommer. Kommer kännas jätte konstigt nu när man ska på dagis å inte får ta med han hem. Vet inte om han är på dagis. 

Hoppas att du har å mår bra mitt lilla  hjärta.

Men de ska bil jätte roligt att få höra vad de tycker & tänker om han.  Vet att han har blivit mycket bättre vid  matbordet.  De  har haft lite jobbig  där.  Tror  att han har testat å ser att  de fungerade så då blir de en ond cirkel.


Håller tummarna att jag bil lite bättre tills i morgon eftersom jag ska jobba.

I fredags när jag jobbade så fick jag så himla ont i huvudet & kroppen. Var helt säker att jag skulle få feber men den har inte kommit än. Tror jag har fått typ lite flunsa av nått slag. Var helt slut söndag å måndag. Men nu har jag ont i halsen och är lite hostig.


Nu ska jag göra mig ordning ska läsa ett kapitel först. Läser en bok som heter Nu vill jsg sjunga dig milda sånger av Linda Olsson. Den är seg å konstig. Men hoppas att den blir bättre. Har halva kvar tror jag...

Sen ska jag läsa Dotter Önskas av Katerina Janouch, hoppas att den är bra!


Av Anna-Karin - 15 november 2007 14:37

Jag var in å gjorde vuxen testet på  www.vuxenpoang.com


Mina Vuxenpoäng lyder: 23,4

Min ålder enligt testet: 44,9 år. 

Enligt testet är jag 2.9 år äldre än min mamma. Hon är 42 år.. Oj oj.

Av Anna-Karin - 15 november 2007 14:08

Då var de torsdag igen. Fattar inte vart dagarna tar vägen. Kanske för att man har jobbat de 2 senaste veckorna. Men dom här torsdagarna tycker jag inte om. För lilla hjärtat ska åka till ... i morgon. De blir lite jobbigt att jag inte får säga hej då i morgon när han åker. Men jag får ju prata med han i telefonen i kväll. Kommer att sakna han i veckan.


Nu sitter jag på jobbet och har jätte tråkigt. Väntar på att alla ska komma hem. Längtar efter mina hjärtan. Nä ta å fixa lite inför middagen.. Vi ska äta pannkaka. Vart så otroligt sugen på de.



Av Anna-Karin - 12 november 2007 22:01

Oj oj nu var de ett tag sedan jag skrev igen. Förra veckan jobbade jag ons tors och fredag. Så då var jag helt slut när jag kom hem. De var lite roligt för jag å hjärtat skulle till hans kompis å hjälpa han med sitt bygge å montera inredingen, på tisdag. Så när vi skulle åka hem så frågade han om jag vill jobba vidare hos han. Å de tackar man ju inte nej till. För jobba måste man ju. Å jag som tycker om att jobba med kroppen.


På fredag så jobbade jag kort dag. Hade inte så mycket att göra. Så jag åkte hem å sov jag var så otroligt trött i kroppen för på tisdag så var vi å åt lunch på ett ställe. Jag fick så himla ont i magen på kväll då. Sen har min mage inte varit sig själv. Så man får passa på när man har tid att sova. Efter mig lilla sov stund så åkte jag å hämta lill hjärtat på dagis. Bestämde tid till att ha utvecklings samtal för lill hjärtat. De ska bil jätte roligt att få följa med på de. De var dagis fröken som sa att vi kunde ju ta de när både jag och hjärtat var ledig så kunde jag och få följa med. De tycket jag var jätte gulligt. För de är ju intressant för mig att oxå få veta vad de tycker å tänker om lille man.


Lördag så åkte hjärtat med sin bror å kollade på en Pick Up i sveg tror jag de var. Men med var inte i nått bra skick så de vart inte nå köp! Så jag å lille man tog våran tvätt å åkte och hälsade på mamma och martin. Sån tur man har en mamma man kan åka å tvätt hos. För här är de ju full i tvättstugan jämt. Har hamnat i otakt med de övriga. Jätte jobbig. Nu vill jag ha hus!!!

På kvällen så kom Jenny och Jepp. Vi skulle laga lite mat till sammans men de vart att vi beställde mat i stället. Men jag tror jag åt en fjärde de av min pizza sen jag var inte nå sugen. Åt ris å sweet chili sås istället. Tog ett glas vin men Jenny, men de slutade ju med att man var så trött att jag höll på att somna. De åkte hem vid elva tror jag.


På söndag så vaknade lill hjärtat tio över tio. Så då smög vi oss upp å gjorde frukost på säng till pappsen. Lill hjärtat tycket de var jätte roligt. Vi fikade ju i sängen å de var ju jätte roligt. Lägger in ett kort på mina älsklingar när vi fikar.

Sen så åkte vi till hjärtats pappa. Vart bjuden på middag där. Jag, sötis och järd var ute å gick. Sötis åkte pulka. De snöade jätte mycket. Efter vi kom tillbaka efter prommisen så gjode vi 2 snölyktor. De var jätte mysig. Man blir aldrig för stor för att göra snölyktor. Jag älskar vintern!

Efter en jätte god middag å efterrätt så åkte vi hem å badade lill hjärtat. Sen var de sängen för han.


I dag skulle jag igentligen ha jobbat men jag vart jätte dålig i magen i natt så jag var hemma. Så nu håller jag tummarna att magen har fixat till sig. Måste ha varit en matförgiftning. Inte nå roligt...

Ja vad har vi gjort i dag. Fick en lång sov morgon.skönt Sen åt vi lunch. Sen var vi på stan en sväng. Hjärtat fick jätte ont i huvudet så vi åkte hem.

När vi kom hem så tvättade jag 2 tvättmaskiner fanns en lite lucka i tvättstugan. Lagade mat, fick främmade av svärmor en sväng. Hämtade tvätten, Fixade mat till lill hjärtat. Hängt tvätten. Stoppat lill hjärtat i säng. å duschat. Pussat min älskling hej då. För han ska jobba natt. De är så jobbigt när han jobbar natt, för jag kan inte sova. Fattar inte att man kan vara så beroende av någon. Men de är väl så när man är Kär...


Kommer inte på nått mer att skriva. Tror inte jag har nått mer att berätta. Nu ska jag lägga in bilden på mina älsklingar!


Go natt!

Presentation


Här skriver jag om mitt liv i Glädje & Sorg!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards