Alla inlägg under februari 2008

Av Anna-Karin - 28 februari 2008 12:07

Oj jag har glömt bort att jag inte har förklarat min rubrik till sista inlägget Ont i benen.

 De var i måndags jag skrev de, Så här var de jag och hjärtat var i gnarp och lämnade lite saker i garaget och så väntade vi på att Andre skulle sluta jobbet för han hade fått hjärtat plasmaskärare levererad till jobbet. Så när jag och hjärtat hade varit i gnarp ett tag så började chevan glida på isen. Så jag fick rycka in och stanna den. Sen säger hjärtat parkera den på andra sidan vägen (den är en lite väg typ som en gata, någar enstaka bilar som åker på den). så kan den inte glida så långt om den skulle göra de igen. Så jag gör som han säger men tänker att jag ställer chevan med 2 hjul på isen och 2 två gräset. Plusa att jag la i handbromsen. så går jag till hjärtat i gargaet och pratar lite med han sen ser jag chevan glider ganska fort ner över. Springer till dem och när jag ska öpnna dörren så svänger dem så jag halkar till på isen och hänger i dörren och ratten. Efter en ansträngning så kommer jag in med då åker vi jag och bilen in i släpvagnen. så då stannar vi.

Så då var bara problemet att få bort bilen och inte förstöra svärfar släpis. Men de gick bra med släpvagnen, men jag är svullen lite här och där på kroppen och har fula blåmärken på benen och på magen. De var inte så roligt att jaga en 3tons klump. Men de gick bra.


Nu sitter jag på jobbet och är hungrig, Ska ta och göra lite lunch och kolla tvätten.


 Har varit lite turbelens hos oss denna vecka men hoppas att de ska lösa sig.   

Av Anna-Karin - 25 februari 2008 15:41

När jag slutade på söndag så åkte jag hem till hudik när jag nästan var framme så ringde hjärtat till mig och så att han var hos jepp så jag stannade där, tänkte att jag skulle åka till jenny och hälsa på henne. Men inget svar, så då trodde jepp att hon var ute och gick. Efter ett tag så började vi åka och leta jenny, efter många samtal så svarde hon då hade hon suttit på altanen och myst medans vi var och letade henne. Så typiskt... När vi hittade henne så gick vi och åt lite mat. Då var magen hungrig.

Efter vi hade ätit så följade jag med henne till sig och kollade på några skor som hon köpt. Vi pratade lite med.


När jag & hjärtat kom hem så tog vi och gjorde rent under badkaret. Huva hur de såg ut.  Men nu är de så fint de kan bli i vårat fula badrum.


På kvällen var vi bjuden till J& J på film kväll. Vi hade jätte mysigt. Vi så på National Treasure. Den var bra! Vi ska se dem andra på bio tror jag vi kom överrens om de.


Nu ska jag gå ut och kolla vad peter gör.


Av Anna-Karin - 24 februari 2008 09:18

Nu är natten och morgon bestyren överstökade. Skönt nu ska jag hoppa in i duschen vart lite svettig.

Skönt att duscha på morgonen för då känner man ju sig ren hela dagen...


Nu är de bara 2,5 timme kvar tills jag slutar. Längtar efter hjärtat mitt. Även efter lill hjärtat, han kommer i morgon hoppas att han är bättre.


En bok jag kan rekomerdera är Män Som Hatar Kvinnor av Stieg Larsson. Den är jätte bra har läst 366 sidor av 566. Tycker fortfarande att de inte har varit nått som har varit jätte tråkigt att läsa. En bra handling så långt jag har läst.


Nu ska jag hoppa i duschen.

Ha de så bra!

Av Anna-Karin - 23 februari 2008 12:45

Nu har jag börjat jobba på mina gruppboenden igen efter att ha testat på ett vik som kokerska på ett ålderdomshem,

Visst var de lite roligt att testa på nått nytt men inte nått jag skulle kunna tänka mig att jobba med. Jag är nog en som vill hjälpa inte stå i köket hela dagarna. Men de var roligt att testa.


Nu har jag fått ett fast vik på gruppboendet oxå, mycket roligt. Är en jobbkompis som är sjukskriven. Har viket till 14 nästa månad sen får vi se hur de blir. Jippy!


I går åkte lill hjärtat till ... Saknar han jätte mycket, man är ju lite konstig. Först längtar man som en tok att få vara lite barnfri men så fort att Lill Hjärtat har åkt så saknar man man som en tok. Han hade feber och var jätte hostig i går morse så hoppas att han är bättre i dag. Inge roligt att vara sjuk.


Igår var jag mycket duktig tycker jag. Jag var till en kompis och skulle låna hennes tvättmaskin så jag fick tvätta bort lite av Tims kiss kläder. Men när vi gick ner och skulle hämta tvätten så hade vi glömt bort att slå på vattnet. Så snällt att hon tvättade de senare åt mig. Tusen tack!!! När jag kom hem så gjorde jag frukost till famlijen, Sen vilade jag lite eftersom lill hjärtat var uppe och hade en orolig natt så jag somnade tio i fyra på morgonen.

Efter jag och sötis ätit lunch så städade jag hela lägenheten plus att jag rev ut hela våran säng  och vädrade de. Så nu är de nystädat och ny bäddat så himla skönt. Plus att jag gjorde en totaltrenovering på mig själv.


Nu ska jag ta och ta farm lite mat tills i kväll.



Av Anna-Karin - 19 februari 2008 14:00

Nu är jag dålig igen. natten mot söndag fick jag feber. Jag skulle ha jobbat men är helt slut i kroppen så jag blev hemma. Inte så bra att gå på jobbet heller om man är sjuk. Har fortfarande feber frossa till och från sover som en kratta på nätterna. Vaknar till och från.  Inge roligt ska jag säga, Har ju nyss blivit frisk från magsjuka. Hoppas hoppas att jag klarar mig var och hälsade på charlotte i går och i dag har hennes son magsjuka. Fy för magsjuka. De värsta som finns.


Här hemma har de inte hänt nå roligt på jätte länge. Men till helgen om jag är friks så ska jag och hjärtat få främmande av Pappa och Pia. Ska bli roligt har inte träffat dem på jätte länge. Börjar få lite pappa abstinens nu.

Tur jag har fått en bil som jag (och min far) ska greja lite med. Hoppas att få hans hjälp, de är så hilma roligt att grjea med han i garaget. Vi kompar super. Hoppas att han köper sig ett garage till sin platta snart.


Ska sätta ut en bild på min nya FERRARI!

Längtar tills jag kan börja fixa med den...


Nä nu måste jag vila lite annans så kommer jag att somna på datorn.


Ha de så gott!

Av Anna-Karin - 4 februari 2008 15:13

Förra veckan hände de inte så mycket.Jag jobbade, hjärtat jobbade och lill hjärtat var på dagis. På fredagen var jag ledig då hade jag tvätt och städdag. Skönt att få undan innan helgen. Eftersom jag skulle jobba hela helgen.


Så på lördag morgon så klev jag upp kvart i sex. För att göra mig ordning och packa till lill hjärtat som skulle till farmor. Väcket han halv sju klädde på han så åkte vi. Han och farmor skulle ha mys frukost tillsammans.


Åter kommer med mer senaer i kväll. Har en skit ungen som bara gör en massa hyss.

Presentation


Här skriver jag om mitt liv i Glädje & Sorg!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards