Alla inlägg under augusti 2011

Av Anna-Karin - 31 augusti 2011 07:57

Få åka och jobba. De är inte så roligt att vänta men jag har lite msten som jag ska göra.


Så i dag bilr de inte så mycket skrivet här... Nu ska jag ta och göra mig en cappuccino. Så skönt med en kaffe maskin=O)! Gott med!


Ha en underbra dag!



Av Anna-Karin - 30 augusti 2011 19:41

Min rubrik beskriver väldigt bra vad jag och sessan har gjort i dag!

Vi har ju kilppt gräsmattan hela sommaren i huset vi ska köpa men vi har inte trmmat nått så i dag tog jag tag i de, plus 3 stora rabatter.

Så nästa sommar ska de köpas en röjsåg som man kan byta mellan kilnga och trimmer. För ojoj vad ogräs jag har klippt bort... Som tur har vi ju en modell stor skottkärra. En traktor=O). Fyllde hela skopa.


Sen åkte jag hem och åt lite mellis, dammsuga och donade lite innan de var dax för matlagning. Älskar när jag har varit så resjös och gjort matlista + handlat efter den. Men de vart en lite ändring i dag istyället för köttbullar vart de köttfärs.


Har varit hemma med en sjuk molly måndag och i dag. Eller i dag har hon varit friks. I måndags morse när vi skulle byta böjla så såg jag att hon var prickig hela hon. Övervägde att ta feber och mycket riktigt så hade hon 38,4 grader lite senare på dagen hade hon 39,1 grader, men i dag tempade hon 37.0 grader och de har varit full fart. Såg att de är 3 st kindtänder på g. Hon gnällde att de sved i morse när hon skulle drick lite jos. Måste göra ont, stackars liten...


Nu måste jag göra lite nytta innan jag stupar i sängen.


Kram kRam!  

Av Anna-Karin - 25 augusti 2011 20:08

I dag tänker jag bara ta de lugnt! Ska gå ner och göra upp lite eld och hämta en upp tvätten som ska hängas. Sen blir de nog inte så mycket mer i kväll. Om jag orkar ska jag göra räkningarna.


Så sugen på en kattunge men måste hålla mig, för nu vill jag inte ha någon. Men de lilla hjärnan säger att jag vill ha en...


Efter jobb och dagis fick vi främmande av Lukas & Filip med Mamma Kristina=O). Dom åt middag med oss och sen såg kidsen på lite tv och lekte. Men musen var lite lätt trött så hon var lite grinig. Men ville inte att dom skulle åka hem mamma´s sötnos.


I morgon ska jag in och kolla ögonen och handla lite mat och lite saker till huset.


Ha en mysig kväll!

Av Anna-Karin - 24 augusti 2011 00:11

I dag har jag plockat en påse kantareller vid köksbordet;O)!

Nä Magda min underbart snälla granne kom in och frågade om jag ville ha lite kantareller och de tackar jag ju inte nej till.

Så jag följde med henne för att få lite svamp. Men där misstog jag mig, jag fick en Ica påse med svamp.


Underbart Nu behöver jag inte ha dåligt samvete över att jag inte har nå svamp!  


Nu har jag äntligen rensat klart kantarellerna jag fick av grannarna=O).

Fick 6,3 kg svamp. plus att jag har slängt några som var jätte vattning och dom som de var mask i. Brukar väl ha en 6 påsar svamp per år i frysen. Nu ska jag även plocka lite trattisar oxå så då har jag ju så jag klarar mig i år=OP!



Oj oj nu skulle jag ha sovit för länge sedan... men jag har ingen ro att sova. Hänga lite tvätt ringa hjärtat och sen Måste jag sova för jag ska ju jobba i morgon!


Har varit och hälsat på Therese & Affe i dag! Jätte mysigt att få träffa er! De var för länge sedan nu! Affe och molly lekte jätte bra tillsammans inte ett litet gnyll ens. Mycket roligt! Tusen tack för Underbart god Lunch & Bullar!


Natti natt!

Kram



Av Anna-Karin - 23 augusti 2011 01:02

Att komma i sängen när hjärtat jobbar em... Har pysslat på bra i kväll tycker jag.

Drängen hjälpte mig att måla spaljen i hallen upp jag har även målat lite på trappen=O). Har nästan satt upp hela spaljen ner till gille stugan. målat på den oxå. Städat efter hjärtat i pannrummet. plus lite till....


I dag har jag hämtat farmors nya gardiner. Dom är ju sååå himla snygga. Måste kolla om jag hittar de tyget någonstans. För de vill jag ha nu i höst i vardagsrummet. Men då är ju frågan ska jag köpa ett par till så jag kan ha dom om vi flyttar. Ångest...


Nu måste jag gå ner och kolla panna så de finns lite varmvatten till prinsen när han kommer hem.


GoD nAtT!

Av Anna-Karin - 22 augusti 2011 20:37

Nu sitter jag vid datorn i köket mitt emot mig sitter drängen oxå med en dator=O)! Nu ska jag göra lite nytta tror jag.


I fredag´s var de Premiär på Odd Molly för mig=O)! Jag var in och testade en klänning som satt så fint och var Underbart fin! Kunde inte låt bli att köp den se fick de oxå följa med en tröja=O)! rosa md krås på bröstet. Så himla nöjd med mitt köp. Bilder kommer=O)!


Nu måste jag göra lite nytta!


KrAm

Av Anna-Karin - 20 augusti 2011 08:56

Nu sitter vi i soffan och myser, Molly spelar ds oc jag bloggar och Peter gör frukost=O)! Precis som de ska vara.


I går var den en jobbig dag men vi var på ett möte som gav mycket bra resultat!


Nu kommer pappa så nu måste jag sluta! Åter kommer senare i dag!

Av Anna-Karin - 19 augusti 2011 21:58

I dag har vi varit med om nått mycket jobbig. Zorro fick lämna jorden för att få åka till Sven i himlen! Jobbig, jobbigt.

   


       

Underbar och Älskade! Sov gott älskade du! 

Presentation


Här skriver jag om mitt liv i Glädje & Sorg!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards