Alla inlägg den 19 februari 2009

Av Anna-Karin - 19 februari 2009 10:43

Lille man slog upp sina små blå kvart i åtta pigg som en lärka. Ge medicin till han och mig. Sen så ringde jag till Försäkringskassan igen.

NU fick jag en jätte trevlig dam, hon sa att de visst räknade på de jag hade tjänat förra året, och att jag skulle skicka med intyg från mina arbetgivare hur mycket jag hade jobbat och vad jag hade tjänta. Hon ursäktade att jag inte hade fått så bra hjälp av FÖRSÄKRINGSKASSANS Suraste Surpuppa!!!! Hon kunde inte säga vad jag skulle få med allt jag hade tjänat förra året skulle de utgå i från och räkna på. Så nu känner jag mig lugn. Så nu ska jag ringa och få in lite intyg från mina arbetsgivare....


I dag ska vi åka till Karl Hedin och klyva hyllplanen jag köpte till skötbordet och byta konsollerna som ska hålla hyllan uppe. Där jobbar de trevliga pojkar som vet hur man beter sig när man jobbar i butik!!!! Så nu ska jag mäta hur mycket de ska ta bort. Sen ska vi klä på oss och borsta tänderna. Blir nog en lat hemma dag i dag oxå. 


Ha en bra dag!   



Av Anna-Karin - 19 februari 2009 10:01

I går var de inte min dag...

Lille man var ganska så lugn och snäll, men de märktes att han börjar bli kyr=O). Vi var bara hemma och kollade på tv och lekte med lego(inte jag så mycket), jag var trött och slut. Inte så lätt att vara sjuk själv och ha en lite kille som börjar bli frisk hemma. Men de går.

Tänkte jag skulle få lite egen tid, behövde åka på apoteket för att köpa lite smörja till ett ställe som inte tycket om att jag äter kåvepenin eller medicin över huvudtaget.

Men nån egen tid var de inte av med för hjärtat skulle köra in lastbilen till volvo och sen skulle han åka med P tillbaka på jobbet och hämta några stål och bilen, så han visste inte när han skulle vara hemma. Så försäkerhetens skull så tog jag med lille man.

När vi kom ut och skulle strata bilen så var de inge batteri i den så då ringde jag hjärat som tur var han och p kvar i stan så dom fick komma och hjälpa mig...

Åkte och tanka så batteriet fick ladda lite innan jag skulle stänga av bilen. In på apo och handlade de jag skulle ha. Sen så åkte vi hem, väl hemma på parkeringen så ser jag att jag glömmt att köpa frimärken=O( bara att vända och åka och köpa frimärken. Och lägga breven på postlådan.


Väl hemma så ringer jag runt till mina arbetsgivare och berättar att jag kommer att skicka ut ett papper från försäkringskassa som jag vill att dom ska fylla i.

Skriver och stätter frimärke på breven, men så blir jag lite fundersam över hur de gäller när man fått ersättning av akassan så jag ringer till försäkringskassan väntar i 17 min när de äntligen är min tur så för jag en jävla surpuppa till kärring som jag ska prata med så jag frågar henne om hur jag ska göra,

Då säger hon att jag har gjort fel och att de papper jag har är inte de jag ska fylla i, jag blir lite lätt upprörd men visar inte de försöker vara normal, och frågar lite snäll tur min föräldrapenning kommer att räknas jag får nått snäsigt svar tillbaka att jag är ju arbetssökande nu så då räknas de på de, så fattar jag henne. Hon skulle skicka nått papper till mig. Sen typ avslutar hon samtalet. Jag blir jätte ledsen och inser att jag inte kommer att få nån bra föräldarpenning. Letar febrilt på deras hemsida hur man räknar, men hittar inget. Plus att jag har gjort av med 10 frimärken i onödan.... Får väl klippa ut dom och tejpa fast dom på nästa brev.....

Allt rasar i min värld! Jag som verkligen har jobbat allt jag kunnat 2008 för att jag ska få en bra förpenning. Allt känns som katt skit....  Blir ledsen för allt. Men efter ett tag så känns de lite bättre men inte mycket. Jag tänkt jag ringer i morgon och kollar hur de kommer att räkna.


Kan inte somna så jag går upp och letar lite till efter hur de räkan men hittar inget... Ligger och funderar jag kan ju inte få lite dålig fp som en som inte har jobbat. Saken måste undersökas..... Somnar tillslut.... 

   

    

Presentation


Här skriver jag om mitt liv i Glädje & Sorg!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards