Alla inlägg under juli 2009

Av Anna-Karin - 24 juli 2009 22:49

I dag har vi haft en jätte mysig dag med Mamma/Mormor & Emelie! Dom kom till mig och molly på förmiddagen för att sen göra stan=O)! Har hittat så himla mycket fint i dag, en massa saker till sessan.

Synd att hon inte har ett eget rum och att man inte blir miljonär av att vara hemma och vara mammaledig...

Men så fort att jag får ett hus= Molly får ett eget rum och lite mer pengar så ska jag köpa allt de där fina;O)! Men nått jag ska härma Gizmolinas på är att köpa en cykelkorg att sätta på fotgavelen av sessan säng. För att han pyjamasen i=O) så fiffigt tycket jag!


Väl på stan så bjöd mamsen på lunch, De var jätte god mat på de stället vi var men tjejen som  serverade oss var USEL!


Molly fick 2 par nya byxor ett par gråa och ett rosa, en långarmad (lindex egna) och en kortarmad (bamse) body.


Molly fick även men marramekko haklapp och jag fick ett jätte snyggt halsband från DiDDi=o) Hjärtligt Tack Mormor/ Mamma!


Sen åka vi hem och fikade.


Jag pysslade på lite efter dom hade åkt, prinsen kom hem sååå Nu är de snart ut rivet i bad rummet sååå i slutet av vecka 32 kommer vi ha ett nytt badrum!!!!=O)


Vi fick middags gäster i dag med Jenny och jepp komm över på lite middag, så vi passade på att gratta henne i EFTERskott typ en månad men jag visste vad jag skulle köpa men de var slut på servetthåller på ombonat så jag gav inte upp så i dag hittade jag en på Fredrick & Mikael.


Mycket mysig dag har vi haft!


Natti Natt!


Kramar


Molly har nu hittade sina fötter så nu kan man knappt byta blöja för nu ska hon hålla i dom hela tiden, plus att hon tar ur tutten och byter han och stoppar i den igen;O)!

Mamma´s Duktiga Prinsessa!     

Av Anna-Karin - 22 juli 2009 22:40

I natt ringde min telefon klockan halv två. De var svärmor, hon hade missat bussen hem. Så hon undrade om hon fick sova på våran soffa. Så snäll som man är så hoppade jag upp och bäddade åt henne. Precis när jag var klar så kom hon.


I morse så klev jag upp och gav sessan mat vid halv nio och när de var klart så åkte träningskläderna på. Kom i väg vid 08:50 och 09:20 så de sitter i fortfarande;O). gick den halvlånga svängen så de var helt ok. Känner mig mycket piggare. Så skönt att komma ut. Nästa vecka ska jag lura med mig jepp på body pump=O). För då har han sem och ingen innebandy! Så kan kusinerna vara hemma och passa Molly=O)!


I dag åkte vi till svärmor efter frukost. Då skulle jag vara duktig och pilla bort allt ludd som fasnar under tånaglarna, har aldrig haft de problemet förr men jag tror de är sen jag har varit på fotvård som jag fått detta

problem=(. Så nu har jag Skit ont i min vänstra stortå=..( Gör sååååå J.... Ont! Så tyvärr blir de nog ingen prommis i morgon... Men jag kan ju alltid hoppas att de går över tills i morgon bitte...


Nu ska jag lura med mig prinsen till duschen så han kan skrubba min rygg;O)




Av Anna-Karin - 21 juli 2009 14:00

Natten har inte varit den bästa om jag säger så. Gick och la mig vid 23:30 för då var prinsen på verkstan med ny lastbilen och skulle bara lasta av chefens bil från filsboxen. Men jag vaknade klockan 02:30 av att molly stökade och av att jag inte såg prinsen i sängen. Så jag gick upp och gjorde mat till molly coh försökte ringa prinsen men jag fick inge svar...

Jag var helt säker på att han kört i diket. Men efter ett antal samtal så svarade han, dom fick inte upp luckan på flisboxen för de var en säkring som hade gått. Så han hade tittat felet så han var på g.


Vaknade när han kom hem vid 03:00, kunde inte riktigt somna om, men efter mycket om och men så somnade jag runt 03:30. 04:20 gick de ett bilalarm utnaför våran lägenhet så jag trodde att de var våran bil men de var de inte så Den bilen stod och tjöt, och då kunde jag ju inte somna.... Lagomt glad var jag då, men tillslut kom jag på att jag ett par öronproppar i mitt smicketskrin så jag proppade in dom och somnade till slut.

Vaknade till ett och annat skrik om att de var nån som var klar på toa men jag var såååå himla trött så jag sparkade på hjärtat så han gick upp. Vet inte vad klockan var. Men så vaknade jag av att tim höll på att riva i sina lekskaer och skrika för de gör han när han pratar, plus att molly ville ha mat och då var klockan 08:05.


Inte på såå strålande humör i dag om jag säger sååå. Har en snart 4månader´s prinsessa som inte gör mycket väsen av sig på nätterna men den vore ju lättare att vara vaken om de var hon som höll en vaken och inte nått Jävla bilalarm....


Nu ska jag byta blöja på sessan och sen göra oss i ordning för att åka och kolla på zorro´s stygn. Och hur de går för han att äta sitt nya foder=O).


Ha de så gott!  


  

Av Anna-Karin - 20 juli 2009 11:54

Lördagen den 11/7 hade vi Dop för Molly i Njurunda Kyrka.

Dopet gick jätte bra molly var så snäll.

Hon vart lite sur när prästen skulle "Döpa" henne för hon såg ju inte nått eftersom han böjde henne framåt med huvudet ner mot golvet. Då kom de några oljud. Sen var hon oxå lite sur när hon inte fick stoppa Gudfar´s fingrar i munnen=O).

Alla barn var så lugna och snälla.


Vi tackar Veronica så mycket för dom vackra låtarna du sjöng! 


Molly Fick Så Fina Dopgåvor:


  • Ett halsband med en Lycka amulett i silver av Gudfar & Emelie
  • En sagobok med Prinsessor & Prinsar, Molly i vita bokstäver, Och en tavelram där de står Den var en gång... av Gudmor
  • Pengar av Morfar & Pia
  • Smörgåstråtan Och hyran av lokalen av Mormor & Rickard, Martin & Adam
  • Pengar av Ruth
  • Pengar av Sen och Laila
  • Dockan Anna från Rubens Barn och ett Halsband med Mollys månad´s sten av Farmor & Farbror
  • Ett halsband med en lycka amullett i guld av Farfar & Järd
  • Ett halsband med ett rosa hjärta av Micke & Malin, Alicia & Simon
  • En PrinsessPyjamas av Kristina & Petter & Filip, Momma & Ludde
  • Ett bismarksarmband med hjärtan på med tillhöranade smyckeskrin i hjärtform av Gammle morbror Johan & Titti, Hugo & Juila
  • En nallebjörn som heter Stina som har kläder och En egen säng. De har Lena gjort själv, Stina kommer i från Bukourski. Av Lena & Pelle
  • Min bok Baby bok av Charlotte & Mattias, Willhelm & Maja
  • Ett smyckeskrin med en prinsesskrona på av Jepp & Jenny
  • Den silvriga Barnkammarboken av Pyret & Humlan & Lotta
  • En klänning med roser på av Cajsa & Fredrik

Hjärligt Tack För Alla Fina DopGåvor!









Nu var alla bilder på plats;O)!

Av Anna-Karin - 20 juli 2009 11:52

Jätte lång inlägg härom dagen men när jag skulle spara inlägget så sparade de. Men när jag kollade sen så var de borta.. Sååå less jag vart då!


Av Anna-Karin - 14 juli 2009 22:53

Uppdatering.. kanske i morgon... har inte tiden på min sida just nu=O)!


Av Anna-Karin - 9 juli 2009 13:55

Tyvärr blir bloggen nu tyst i morgon och på Lördag för i morgon ska de fixas för dop och inhandla allt som är kvar=O).

Sen på lördag är de ju dop. Å vad jag längtar=P.


Nu ska jag gå ner till tvättis och hämta de sista va tvätten och sen ska vi åka och gratta min svåger... Undra jag om vi kanske får träffa tjejen i dag;O). Vi får se.


Ha en Underbar Helg!

Av Anna-Karin - 8 juli 2009 17:16

I bland blir jag så less på vuxna som inte kan bete sig som vuxna. Men de är ju inte jag som förlorar på de. Visst har jag bråkat med mina föräldrara och bonus föräldrar men inte har dom betet sig som små barn ändå. Men vi får ju mera godsaker över till oss...


I dag har min underbara Vän Charlotte förgyllt vår dag. Tack för i dag gumman.


Är så lycklig som han Min Underbara Prins till sambo/ pappa till mitt älskade barn.


Nu ska jag ta och kolla om vi får middags sällskap eller inte=O)!


Ha en underbar Onsdag!


Kramar från oss  

Presentation


Här skriver jag om mitt liv i Glädje & Sorg!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards