Alla inlägg under maj 2007

Av Anna-Karin - 8 maj 2007 22:08

De var en Camaro 67 vi var å reg besiktade i dag. Å viklen otur vi hade polisen hade kontroll men vi tog en genväg så vi slapp dem, inte för att jag har nått i mot dem men de kan vara lite griniga när de gäller raggabilar. Men de började ju regna när vi var på väg in och de var inte nån höjdare, fanns bara ruta på förar sidan sen så läckte caben. Var lite bölt å frysen när vi stannade på shell och fikade tur var väl de för sen så tillbringade vi en timme på att vänta på våran tur sen en timme inne på besiktningen. Var till hjärtats mormor och morfar å fick mat, de är så snälla. De var mycket bättre med mormor. Allert och prat glad. Sen åkte vi hem å vilade för hjärtat ska jobba natt i natt:(  Är så otroligt trött, brukar vara pigg på kvällen men inte. De är väl för jag inte har sovigt nå bra i natt, vilket jag inte heller kommer göra i natt(tror jag). Men får sova i morgon bitte när hjärtat kommer hem.


Nä ska man gå å lägga sig i soffan ett tag kanske, eller sängen? De får bil soffan ett tag till.


Sov gott!!!

Av Anna-Karin - 8 maj 2007 10:37

I helgen har jag jobbat på mitt helgs jobb, de är därför jag inte har skrivit nått. Har ingen dator hemma hos "mig". Kom hem så sent i går var till svärmor å hälsade på, tog några stiklingar svartvinbär till henne. Så jag vart där länge, som alltid när jag åker dit. Hon hade varit i västerså i helgen. Så hon berättade lite hur de var där sen kollade vi på tv. Å pratade lite till. Var så trött när jag kom hem, orkade inte skriva då. Har sovit som kattskit i natt alltså nästa inte än blund, för hjärtat har jobbat natt:( Vilket han gör i kväll oxå.


I fredags var jag å handlade åt min älskade farmor, som vanligt inte hade nått i kyl å frys. Skulle hjälpa henne å byta gardiner å plantera lite blommor. Så de gjorde jag de vart jätte fint å hon var jätte nöjd och glad! På lördag jobbade jag fm. Efter de var jag å hjärtat och hälsade på pappa en sväng. De skulle på middag hos en granne till dem retade han för att han skulle få sallad med feta ost i stället för nån slags potatis till köttet, de tycket han inte var nå roligt.Hihi Men de tyckte jag å hjärtat. Sen åt vi, var jätte rastlös, så kom vi på att vi kunde ju åka å hälsa på Petter å Kristina och bebisen fast den ligger i magen men de är ju en bebis. Jag Tror och Hoppas att de kommer att bil en tjej. Var där länge tror vi var hemma vid 02.00 eller senare. Vi hade jätte trevligt.

På söndagen så jobbade jag em, så då vart de ingen gjort. Tvättade lite när jag kom hem. Kollade på wallander. Tycker att dem är jätte bra. Jag tycker om polis filmer å böcker.


I går var vi till hjärtats mormor å morfar fick jätte god mat å kaffe. Tycker att mormor hans har blivit lite "konstig", kanske en propp som spökar, tycker att hon var som min farmor när hon fick nån små propp. Men jag hoppas att de inte är nått speciellt. Pratade med svärmor om de, när jag var där.


I dag har jag varit på intervju om ett jobb, men tycket att chefen var lite konstig, jag har jobb i sommar så de spelar ingen roll om jag inte får de.

I dag ska vi reg besikta en ragga bil till hjärtats kompis. En camaro cab 69:) Sen ska jag få en kaffe servis efter mammas farmor och farfar.

Nu ska jag göra kaffe åt hjärtat å en macka.


Ha en bra dag!!!

Av Anna-Karin - 3 maj 2007 21:12

Då var de kväll sitter å kolla på golv till vårat sovrum:) För vi ska ju snart köpa ny säng! äntligen. Skulle vilja fixa till rummet innan tex  nytt golv, nya tapeter, ny dörr till klädkammaren och nya lister. Så de blir fint där, de skulle kännas lite roligare att få fint där när man får nya säng. De blir ganska mycket man ska göra när man ska fixa till, tur man har pappa tillhands. Han är en pärla han... I morgon åker sötis till sin mom.  Han vart riktigt snäll på slutet av kvällen:)  Nä nu ska jag räkna vidare!

Sov så gott!!!

Av Anna-Karin - 3 maj 2007 17:08

Har haft en jätte bra dag tills jag var å hämta sötis på dagis! Fick skäll av en sur tant till dagisfröken. Tyckte att vi hade fyllt i sommar schemat fel. Men hjärtat vet ju inte hur han jobbar i sommar, så då är de ganska svårt att fylla i till punkt å pricka. Så vi har fyllt i som vi tycker låte bra. Men de var fel enligt henne. Jag vart jätte ledsen på henne för hon ska väl inte skälla vad än hon tycker. Å sötis kommer att få vara ledig mycket mer i sommar. Fa* hon förstörde hela min dag. Men jag har pratat med min chef som jag har när jag brukar vica på dagis å hon sa att hon inte hade nån rätt att skälla på mig alls. För vi säger ju till när vi vet hur de blir i god tid. Min chef tyckte att vi skulle fråga henne om vad hon har emot hjärtat el. mig. Känner att jag vill inte lämna el. hämta om Sur tanten jobbar. Hon kan väl gå i pension å ge sin tjänst till nån yngre förmåga...

Hjärtat är i sundsvall å kollar på nån motor. Själv har jag en kille som är stjärten av f*n hemma. Men de ska väl vara så i denna ålder. Suck.

Av Anna-Karin - 2 maj 2007 11:13

Då har vi ätit lunch, sötis fick vara ledig i dag. Blir ganska lång tråkigt att vara själv hela dagen  men i morgon blir det  dagis. För då ska jag tvätta å städa. Nu ska vi tvätt oss å gå ut å gå en sväng så sötnosen får sova middag. De är ju strålande väder. Ska bil skönt att få gå ut i friska luften. Har ju varit ute hela helgen. Sen ska jag dammsuga och torka upp blod från köttfärsen, hjärtat var så duktig att lämna frys dörren öppen i natt så kött  färsen har tinat:( så de blir nog biffar i dag vi åt ju köttfärssås i går hos svärmor.

Nä en prommis var de!

Av Anna-Karin - 1 maj 2007 19:16

Då var man hemma igen, ganska skönt. Åkte till svärmor i går när hjärtat hade vaknat, för att gå på brasa. Vi hade jätte mysigt. Men de var lite kallt när vi var på majbrasan. Man vart jätte varm av brasan  sen när vi gick hem frös man som tur var de inte så långt hem. Hjärtat var på nått knäpp humör (som han alltid blir när vi är hos hans mamma) vart lite less på han då. I morse fick vi sovmorgon. de var skön även att jag vaknade när sötis vaknade. men låg kvar på tjur, somnade om till slut. De var väl behövligt. Nu ska jag gå å duscha tror jag känner som att jag skulle behöva de. I dag kom mamma å  lille bror och hälsade på hos svärmor de var lite rolig för de var första gången de träffades. Mamma tyckte att svärmor var jätte trevlig. Hoppas att de var lika från svärmors sida. Lille bror å lill hjärtat lekte som vanligt bra. Lille bror var lite blyg sånts som hör till i en kvart. sen var de full fart.

I lördags hade jag å hjärtat varit tillsammans i 5månader. Älskar han mer å mer för varje månad. Hoppas att han oxå gör de med mig.

Nä nu till duschen! 

Presentation


Här skriver jag om mitt liv i Glädje & Sorg!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards