Alla inlägg under april 2010

Av Anna-Karin - 13 april 2010 13:25

I dag har jag och Molly varit på tippen med en massa skräp som vi har haft på balkongen.

Så i kväll när älsklinge kommit hem så ska jag ta ut mattan och skaka den och sen ta ner stolarna och bordet=O)! Så man kan sitta där ute och njuta av solen på eftermiddagen! Tror även att jag ska lyxa till de att åka och sola=O)!


Jag är sååååå himla less på mina blommer just nu tycker dom är såååå fula och vill inte ha dom längre. Jag vill byta ut dom till murgrönabågar så man får lite fint utifrån oxå för nu ser de förjävligt ut tycker jag.

Så snälla du rike skänk mig en slant=O)!


Nu ska jag vika tvätten och väcka sessan som sover!

Av Anna-Karin - 13 april 2010 13:07

I går kom min och älsklingen´s nya Säng denna gång vart de en Carpe Diem Hjärterö från Mio=O).

Vi köpte ju en ny säng för snart 3 år sedan men den har bara gått sönder och fjädrana i mitten av sängen har släppt så vi har haft en stor grop i mitten va den. Så nu hade vi fått nya kassetter 3 gånge så nu såg vi inte nån annan lösning än att mio tog tillbaka den gamla och vi la på lite pengar så fick vi en Carpe Diem. Så i natt har jag sovit som en prinsessa!


Så nu hoppas jag verkligen att denna inte ska hålla på att krångla!


Sen var vi på bvc för att väga och mäta och få dom sista sprutorna i låret.

Så nu väger Prinsessan 10600gram och var 76,5 lång. Allt såg jätte bra ut. Läkaren kollade även hals och öron i min önskan eftersom molly sover lite sådär på nätterna med allt såg super ut så jag tror de kan vara tänder och lite mardrömmar.


Fick höra att jag hade en Mycket fin Flicka av läkaren och de värmer=O)!


Annars var dagen lugn och skön städade och donade!

   

Av Anna-Karin - 13 april 2010 12:50

Eftersom vi kom hem en dag tidigare än planerat så hade vi ju hela söndagen att göra nått sskoj innan vi skulle åka på babysim.


Peter och Tim skulle på bilutställning i bollnäs och jag & Molly fick inte följa med dom dit.


Så då åkte vi till PappaMorfar. De ångra vi inte att vi gjorde!  För vädret var underbart  strålande sol och en massa mys han Molly & Morfar oxå med=O) 

Molly är en riktig GaragePrinsessa. Hon och morfar satt och kollade på en massa skaer och molly satt så gäran i knät och härmande vad morfar sa=O)! Hon kollade och kände och klämde på alla saker som han visade henne=O)

    

Pappa säger att hon är jätte lik mig när jag var liten=O)! Lika Snäll och Go.


Molly invigde hennes födelsedags present som hon fick av Morfar och Pia. Hennes sandlåde/badstrandSet med Hello Kitty.


Hon hade ju för första gången gummistövlarna på sig så de var inte lika lätt att resa sig upp som med pax skorna. Träning åter träning=O). Gå var inga problem för henne!

Sen fikade vi mellis ute på pappamorfar´s altan och där var de sååå varmt och skönt!

Här kommer några bilder!

         


Tack för en Underbart Mysig Dag Morfar & Pia! 


    

Av Anna-Karin - 13 april 2010 12:44

I påskägget av mormor med familj fick Molly ett par  gummistövlar och en jätte söt bok med djur och deras bäbisar.

De var en bok som de fanns en massa olika saker att känna på tillexempel kattens morrhår och grisens kladdiga nos.

  

Visst var dom söta?

Men jag Molly tycket dom var mycket goda oxå=O)

  


Tack Så Mycket Mormor Morbror M & Rickard!

Av Anna-Karin - 13 april 2010 12:19

Förra torsdagen så åkte jag och Molly med mammamormor och lillebror morbror M till mamma/mormor´s fjällstuga.

Resan upp gick jätte bra, vi stannade i ånge och åt lunch och jag sprang  in på deras sportbutik eftersom jag hade glömt mina mjukis byxor och strumpor hemma.

När jag går där inne så ser jag ett par galonvantar från didriksson i deras rosa färg som dom har nu och så fanns de ett par i molly´s stl=O). Då vart jag så glad.  


När vi kom upp till vemdalen så började de regna så då var lite trist. Väl uppe så packade vi in allt i stugan och gjorde upp eld i vedspisen för vartm var de inte där=O). Men de vart fort varmt.


Molly sov sådär första natten men andra natten var inte alls nå bra då. De var jobbigt för de var ju nått som inte var nå bra då. Så hon fick lite ipren och sen slockande hon i min famn. Då var klockan 2 och jag la över henne i sin säng klockan 3 så  jag var lite trött när hon vaknade.


På freadgen så var vi ner till hede och handlade lite och hämtade vatten. Men vädret var ju inte så jätte fint. De blåste ju super mycket så ute var vi inte så mycket.

Sen var jag ju så dum som började läsa en bok och de skulle jag inte ha gjort för en kunde jag inte sluta läsa.

Jag kan verkligen rekomendera den Mannen vid Havet! av Nora Roberts. 


Lördag så började dagen bra förutom en stökig molly på natten. Men efter lunch såfick lillebror magsjuka som tur så låg molly ute och sov. Och jag skulle precis sätta mig och äta lunch så kom den första attaken för han. Så då pckade jag illa kvikt ihop våra saker och åkte hem. Vet att jag är fjantig men nått jag inte vill ha igen är magsjuka så vi tog mormors bil hem eftersom Rickard kom upp på fredagen. Och de tackar jag gudarn för=O).


Men stugen var jätte fina och finare kommer den att bli=O)!

Tack mammamormor för 2 mysiga dagar med er!

          

        

Här kom de lite bilder=O)!

  

Av Anna-Karin - 11 april 2010 20:35

I dag har vi varit hos pappamorfar Å vi har haft de så mysigt!


Åter kommer i morgon!


Kram kram

Av Anna-Karin - 7 april 2010 19:34

I morgon åker jag och sessan upp med morbrorM/lillebror & mormormamma till hennes stuga=O)! Ska bli mycket mysigt och skönt att få rå om dom helt själv i 4 dagar! Rickard ev adam och linnea kommer upp på fredag kväll. Så de blir då inge bloggande från mig...


I dag har vi haft en myckte trevlig med Tante C. Hon kom till oss när hon slutade jobba. Så då åt vi lite, sen åkte vi på stan en sväng. Jag köpte mera fingervantar till molly. Sen var jag in på Pagelle Å så mycket fint jag hittade=O) Förhoppningsvis får ni se något av dom sötsakerna jag hittade=O)! Synd bara att jag inte är lite rikare än vad jag är just nu! Då skulle jag för nya min garderob en heldel=O)! Men nu får jag ta de lite pö om pö=O)...


Nu ska jag dammsuga upp allt grus som sessan har gjort såå fint med i våran lägenhet med mina skor... Eller inte...


Många Kramar till ER!


Önskar er en Underbar Helg!   

Presentation


Här skriver jag om mitt liv i Glädje & Sorg!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards