Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Anna-Karin - 19 mars 2009 20:02

Efter jag lämnat sötis på dagis så åkte jag till Matfors för att inhandla nya Reima tec byxor till sötis och så vart de en ny fin mössa även reima. Sen så köpte jag ju även en lite persent till Söte prinsen Alfred. Vart en vit body, blå-turkos byxor och en dregel lapp var så fint=O), Så roligt att få handla lite bebbekläder, var så sugen att handla lite själv men kunde hålla mig=O)!


Så när jag var klar på Pysen så åkte jag till Therese och Alfred, dom bodde så fint! Roligt att få hålla i lill prinsen tror min bebbe vart lite sotis för jag han nog bara få affe i famnen så började bebben stöka sen när jag lan han i babysittern så var de super lugnt i magen=O)! Så nu hoppas jag att den tänker ta att komma ut! Efter lite mer än en timme hos T & A så åkte jag hemöver för att åka och hämta sötis på dagis. Svängde ner till min svärmor en sväng, hade köpt med mig lite lunch.


Har även gjord om ordspråket att man får höra sanningen av fylle hundar och barn. Har lägt dit svärmödrar!

För vi pratat vikt och när hon fick veta vad jag vägde så frågade hon om jag skulle bli Sumobrottare, och sen så sa jag att jag har ju bara gått upp 13kg.

Sen så pratade vi lite allmänt om vikt, och då fick jag minnsan höra att jag kunde ju inte påstå att jag var smal när jag träffade hjärtat, nä de har jag väl inte sagt heller. Men jag var ju inte super fet heller. Jag trivdes bra med min kropp då.

Sen så jag har ju jobba med kroppen hela mitt liv, trav stall ,på krogen och i frukten på ica så jag har ju fått lite muskler (inte för att skryta).

Men när jag och hjärtat träffades så brottade hjärtat Inte mer mig om vi busade. Han var ganska frusterade om jag säger=O)!

Ja ja nog om detta, men jag tycker inte att man säger så men men. De gjorde lite ont i mitt hjärtat men orka inte bry mig.


När jag och sötis var på väg hem så var vi in på affären och när vi kom på parkerningen så kom jag på att jag inte hade hämtat min nyckel hem som hjärtat fick med sig i morse. 

 Jag frågade om vice värden kunde låsa åt oss i morse. Men när vi kom hem så var han inte hemma, men efter 5 min kanske så kom han hem, så då låste han öpp åt oss oxå. Så Himla Snällt! Tusen Tack Tord!!!!


Nu lägger ut en bild på sötis han var så söt när han gick och la sig, har smörjt in håret med barnolja i dag (vart inte i går) plus hans nya mössa och byxor!


 Ha en bra kväll!


Kram



 

Av Anna-Karin - 19 mars 2009 07:05

Nu är vi vaken! Sötis vakanade 06:54. Så de var helt ok.

Nu i veckan har ha fått för sig att han ska vakna när hjärtat går typ 05:30. men jag tror jag har kommit på varför, vi har säkerhetsdörr så när man ska låsta så måste man vika upp handtaget så den går att låsa och de låter ganska mycket så nu får inte hjärtat låsa när han går och sötis sover! Ska li roligt eller inte att se hur de kommer att gå när bebben kommer hur mycket sötis ska  krångla med sömnen då, håller på att lära han att de inte är nå farligt  att sova med dörren stängd när man har natt lampa. För han vaknar när han har öppnat dörren. Och vi har ingen dörr till vårat rum för den går åt fel håll så ska vi ha den öppen så kommer man inte in i hallen, mycket dumt gjort när dom byggde husen=O/! Men de löser sig nog.


I dag bli de en tur till matfors för att kolla på byxor till sötis. Ska även hälsa på Alfred & Therese. Gjorde en vild chansning i går och skrev och frågade om de ville ha lite främmande=O). Så på den vägen är de! Ska bli så mysig att få se en lite bebbe! Sa de till hjärtat att vårna bebbe kanske blir lite sotis om jag träffar en annan bebbe så den bestämmer sig för att komma nu=O). Önske tänkande, Ja jag vet!


NU ska jag hoppa in i duschen och göra mig lite snygg=O)! Om de går vill säga. Ha ha.


Ha en Fab Torsdag, för de tänker jag ha!


Kram  

Presentation


Här skriver jag om mitt liv i Glädje & Sorg!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards