Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Anna-Karin - 2 februari 2009 16:31

Nu är de bara toa och lille man´s rum kvar. Plus att jag ska bädda rent i våran säng. Känns så rent och skönt när man städat.


Blir så less på hjärtat när han säger att han ska vara hemma starx efter han slutat jobba. Han slutar 15:00 och är inte hemma än. Varför kan de aldrig gå som man vill????

Lille man har varit jätte snäll hela dagen, och så ska detta förstöra hela min dag!!! Jag hade tänkt åka och handla och sola innan jag skulle göra middag. Men de sket sig ju. Nu ringde han oxå.

Suck säger jag bara...... Är inte på mitt bästa humör om jag säger så!!!


Nu medans jag har städat har jag kommit fram till att jag ska köpa lite nya saker till lägenheten på lördag. Känner att jag vill förnya lite här hemma. Blir lite nya lampskärmar, nya gardiner till vårat sovrum, nya kuddfodral till soffan, skulle behöva köpa 2 nya överdrag till fotöljera får se vad plånboken säger=O)!

För jag skulle ha fått lön den 27/1 men så har de blivit nått strul så jag får den inte förän den 27/2. Men jag klarar mig nog=O/.


Nu ska jag början med maten får bli pasta istället för potatis eftersom jag inte tar mig till ica......



Av Anna-Karin - 2 februari 2009 14:58


"Jag tävlar om ett Zillstar.se presentkort på 400kr hos
SessanOchPrinsessan"

Tävlingen pågår till tisdag 3/2

Av Anna-Karin - 2 februari 2009 14:44

Jag är med och tävlar om ett presentkort a´ 400:- från
Sweet Funky på bloggen Sagolikt by Perla!
Tävla här du med!"

vinnaren utses den 5 feb kl 22.00

Av Anna-Karin - 2 februari 2009 11:34

I dag startade dagen vid halv åtta sötis kom in och killade min lite på armen sen gick han på toa och hoppade i sängen för att mysa lite. Han kom in igen strax efter åtta. Då kom han och myste med mig vi hade kram kalas, Så himla mysigt!!!

Sen gick han och kollade på tv och jag la mig i sängen och myste lite till. Vid kvart i tio klev jag upp och gjorde frukost. Vi fikade så nu leker han på sitt rum och jag fasnade som vanligt framför datorn(när ja har tid).

I dag tror jag vi blir inne de är över 10 minus ute. Burr. Plus att jag kommer ju inte i nån varm jacka nu. Men vi ska åka och handla när min älskling kommer hem. Helt slut i kylskåpet... Så de måste fyllas på.


Jag längat tills på Lördag för då ska jag och mammma på stan och bara mysa och handla klart resten till bebben ska jag göra. Tror även att jag ska ta med mig bebbekläderna och mina kläder som ska med på bb till mamma så kan jag tvätta dom där hos henne!

Kanske ska jag göra ordning skötväskan=O). Fick ju lite saker från pampers som ska ner i den.


I lördags så gick jag in i vecka 32+0. Vilket betyder att de var 8 veckor kvar till bf.

Så i dag är de 53 dagar kvar=O)! Längtar så efter att få träffa bebben som bor i min mage... I dag har den donat och stökat. Tycker inte om när jag har datorn mot min mage. Då är de nån som är där och tycker och gör allt för att få bort den=O). Lite roligt att se och känna.


Nu ska jag ta och stoppa in tvätten som jag vek på lördag kväll i garderoben. Sen ska jag städa lite. Men först måsta jag göra lite bubbel vatten. Halsbrännan kommer krypnade känner jag=O(Blä.....


Önskar er en Mysig Måndag!          


  

Av Anna-Karin - 2 februari 2009 10:51

Jo nu var de ett tag sedan jag skrev. Har inte haft många min över sen i torsdag´s.

Kan ju uppdatera lite,

Torsdag åkte jag med hjärtat till umeå för att hämta en traktor. Så jag klev upp 04:50 och kom hem 21:00.


Fredag Sov morgon... Sen var de dax för F-Utbildningen, Denna gång skulle vi prata om Smärtlindring. Hjärtat kunde inte följa för han var tvungen att jobba, men de gick bra. Men nästa gång ska man med=O). För då ska vi få lära oss massage, andning och avslappning! Ska å på stan och kolla om de har avslappnings skivor nån stans. 

Efter F-utb var jag och hämta lille man på dagis. Sen åkte vi raka vägen till svärfar och Järdan. Vi skulle ha middag med min pappa och pia med sväris & Järdan. Jag vad ska jag säga om de, inget tror jag. Med de gick väl bra....

Så på kvällen hade lill hjärtat och järd bestämt att han skulle sova kvar. Så de fick han=O)!


På lördag var vi i väg och skulle kollade på kakel till badrummet. Men när vi kom dit så var de ett par där och de var de Ja jag vet inte vad, men vi väntade i 45 min tror jag sen gav vi upp då åkte vi till stan i stället. Så vi fick lite gjort, Var på Rusta och köpte duschvägg.


Var på Babyproffsen och köpte Skötväskan hjärtat betalade, så när vi står vid kassan så säger jag att jag kan betala, till svar får jag att jag skulle passa på medans han erbjöd sig att betala utan att  jag hade tjatat typ. Så då passade jag på att lägga med ett nagelset med sax, fil & en tång=O).

Så nu är de inte så mycket kvar till bebben.

Sen åket vi och hämtade sötis, vi fick våfflor till middag mums säger jag bara! *Tack snälla Järd för de goda våfflorna!!!* 

Vi var ute och lekte till bompa började så då åkte vi till mormor och morfar och fick lite fika sen hem för lite lördax godis.


Söndagen tillbringade vi nån timme hos Filip och Kristina. Jätte trevligt var de. Vi var inne och lekte, fikade och pratade. Sen gick vi ut och åkte pulka och snowracer. De var skönt att få lite frisk luft.


Sen åkte vi till min älskade mamma på söndag´s middag. Vi fick köttfärslimpa och potatis och Rickards underbart mumisga svampsås!

Den skulle man kunna äta som soppa=O)!

Mamma hade beställt nått startpaket till bebben men de var restat=O( 

Så nu kommer de i början av mars. Lite nyfiken.

Efter jätte god  mat och efterrätt så packade vi in oss i bilen och åkte hem. Mätta och belåtna! Tack  tack mamma och Rickard.


       

Presentation


Här skriver jag om mitt liv i Glädje & Sorg!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards