Alla inlägg under januari 2009

Av Anna-Karin - 14 januari 2009 20:12

I dag har jag plockat bort Julen så nu ligger den inne på vårat. Orkade inte gå upp och hämta påsarna till julsakerna. Men de ska jag göra i morgon. Snacka om att granen barrade när jag tog ut den men nu är den ute=O)!


Sen han jag inte med så mycket mer för då kom hjärtat och ville ha lite hjälp med att hämta lastbil och hämta bil. Så då flörtade jag åt mig lite mat.Hihi

   

Funderar på  att åka till birsta i morgon och kolla på någar nya gardiner till Köket. Är så less på dom jag har.


Nu ska jag kolla på tv med min underbara Älskling!




Av Anna-Karin - 14 januari 2009 11:08

Lugn och mysig helg. Men på fredag efter middag ringde hjärtat och var så himla snäll på rösten och frågade vad vi skulle göra i helgen. Förstod redan då att de var nått på g för hans röst var som sammet=O).

Han hade blivit till frågad att åka upp till umeå och krossa. Så jag fick oxå följa med om jag ville, vi skulle få sova på hotell. Vet att hjärtat gärna vill  jobba lite övertid. Så snäll som man är så sa jag ok.


Vi åkte på lördag morgon och kom hem på måndag eftermiddag. Var många timmar med hjärtat i tracktorn typ 14 timmar. Har fått jätte fina blåmärken på mitt ben=O).


Så de hände inte så mycket för oss i helgen, förutom en massa jobb....


Så nu har de varit lite segt här hemma. Har inte orkat plocka upp sen helgen men de ska jag göra nu för jag ska plocka bort Julen i dag.


Här är de verkligen konstigt väder i går var de typ vår i dag snöar de!!!


Nä nu ska jag sätta i gång, och plocka...


Ha En Underbar Dag!

Av Anna-Karin - 9 januari 2009 15:49

I dag har jag haft en mycket bra Fredag än så länge i alla fall=O)...


Började dagen med att väcka en mycket trött och mysig sötis. Sen gjorde vi frukost vi lyxade till de lite de vart macka och oboy. Men tyvärr ville de inte stanna i min mage=O(. Men sen så åkte vi på dagis, nån som vart lite gos sjuk. Men vi gosade och sen var de om full fart igen. Så himla tråkigt när sötis åker. Men han kommer ju snart igen:). Lite skönt att få vara lite lat oxå. Hoppas att du har en bra vecka lill hjärtat!


Sen åkte jag och rastade Zorro. Hem för då hade jag två tjejer som väntade på mig Maja och Charlotte. Vid 11 så åkte vi på stan. Så jag hittade en overall till bebben. ska lägga upp en bild. Super söt var den...

Vi lunchade tillsammans, för första gången fick vi äta helt själva vi han till och med prata ett tag innan Maja vaknade. De var väldigt ovant.

Sen så gick vi skilda vägar. Jag gick och solade, Så himla skönt. Tror jag fick lite färg till och med. Ska nog sola nån till gång. Sen åkte jag och köpte mig en Soda Stream. Så nu sitter jag och dricker bubbel vatten.... Så nu slipper jag hälsbränna!!!! Jippy...   



Av Anna-Karin - 9 januari 2009 15:23

Här kommer några bilder från nyår.

Den första bilden är på mitt fina Rosa nyårs bad. De är en badbomb som jag fick av mamma.

Av Anna-Karin - 9 januari 2009 15:08

Eftersom sötis skulle till sin mom så hade vi lilla Julafton dagen före.

Här kommer lite bilder

Av Anna-Karin - 9 januari 2009 14:58

Falskt alarm att jag skulle bli sjuk. För i på kvällen mådde jag mycket bättre, men var öm i magen de var nog för att bebben hade sparkat så mycket på natten.


Till middag fick vi sällskap, Filip och Kristina kom och åt med oss, jag hade gjort fläskpannkaka. De vart helt ok. Filip och Tim tycket de smakade bra, även mitt hjärtat. Kristina såg lite skeptisk ut men jag vet inte=O)!

Vart en lugn och skön kväll. 


Nu ska jag lägga upp lite bilder från Jul och nyår!

Av Anna-Karin - 8 januari 2009 09:43

Undra ja om jag håller på att bil sjuk eller vad de är mår illa och magen är inte sig själv. Hoppas att de bara är att jag kanske ätit lite för mycket grönsaker men eftersom jag inte vet så blir de bara hemma som gäller för mig i dag. Fast jag måste ju tvätta har ju  lite tvätt om jag säger så....

Tycker de är så jobigt att måsta tvätta i tvättstuga, Eftersom jag är så van att kunna slänga in en tvätt när jag vill... Sen så torkar de så dåligt i våran tvättis=O(... Får se om jag tar allt i dag eller om jag tar kläderna plus handukarna och lämnar sängkläderna. Tills nästa vecka...


Jag som har berömt bebben så mycket för den har varit så snäll på nätterna men de fick jag igen i natt för fy vad den har levt om i magen.

Plus att jag har så himla svårt att sova nu, men bara för att jag höll på att somna i går så lyckades ju hjärtat väcka mig. För han kunde inte sova. Så i natt har jag sovit i soffan sen vaknade jag och gick tilll sängen men då började hjätat snarka så då var de bara att förflytta sig till soffan igen...

Blir så less på att han alltid ska snarka om jag ligger där men går jag så slutar han... Nån som har nått tips????


Nu ska jag försöka få vila lite och kanske få nått i magen.


Ha den bra dag!!! 


Av Anna-Karin - 7 januari 2009 12:36

I dag har jag varit hos bm allt lät jätte bra. Hjärtljudet låg på 146 slag i minuten.

Men hon glömde säga hur stor magen var=O(! Men jag få kolla med henne när jag ska dit igen.

Nästa vecka börjar F-utbildningen, de ska bli jätte roligt! Tror även att de är ett par jag känner som är med. Men jag är inte säker.


Har hittat en skötväska jag tror jag ska köpa.

Den kommer i från Fleurville.com, Men den finns att köpa på Babyproffsen i sundsvall för 625:- Har kollat på en skip-hop en denna är mycket mer jag. Dessutom så passar den mycket bra till bilbarnstolen och vagnen med!


Så de vi har kvar nu att köpa innan bebben kommer är:


Babybarnvakt - ska köpa mammas.

Skötväska

Kudde till vagn

Täcke till vagn

Lakan till vagn

Bäddset till vagn

Skötbord

Babysitter Vill ha en Babybjören Balance

Babybjörnen bärsele

Badbalja med ligghjälp

Filt

FårFäll står i valet och kvalet. Men vet inte bara när jag ska köpa den.


Att köpa när bebben har kommit:


Säng (Men den ska vi köpa när bebben har kommit, Kille=Svart, Tjej=Vit)

Madrass till sängen

Kudde och täcke till sängen

Lakan till sängen  

Bäddsett till sängen


De är ju lite saker man vill ha, För de är ju första gången för mig. De kan man alltid skylla på=O).... Man får inte vara dum.Hihi

Men jag tror inte att de är så mycket onödigt jag vill ha. Ska kolla om jag får tag i en babysittter begangnad. Annars blir de en ny.


Nu ska jag vila lite innan jag ska åka och hämta sötis. jo jag ska åka och kolla på en Soda Stream före. Måste köpa en sån för de hjälper så bra när jag får halsbränna på kvällarna...


Presentation


Här skriver jag om mitt liv i Glädje & Sorg!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards