Alla inlägg under januari 2009

Av Anna-Karin - 20 januari 2009 19:54

I dag har jag och sötis haft en jätte mysig dag.

Han vaknade 06:05 och var lite kissis, men jag fick ahn att somna om han sov till 08:20 så de var jätte skönt. Sen kollade han på tv tills jag hade gjort frukost. Packade ner så vi hade med allt till badet. Sen åkte vi till hjärtat för att lämna zorro. Sen åkte vi till pillan för att få lite fason på lill hjärtat´s hår. Den här gången var de mitt hjärta som sa att de var dax att klippa håret. Efter lille man har fått håret kilppt så åkte vi till badhuset i kvissleby och där jobbade de två sura tanter. 

Sötis var ju heelt exter över att vi skulle bada, så jag frågade om vi kunde få betala och gå in och duscha för vi var lite tidiga men de gick inte utan vi kunde vänta tills klockan var 12. Så himla dålig tycker jag. För de var ju en lite kille som inte kunde sitta still och frågade typ tusen gången varför vi inte fick betala och vänta där inne.

Sen pratade tanterna om att folk som jobbar i butiker är så ohjälpsam och inte nå servicmaind. Kan ju säga att de hade de inte...BLÄ....


Men väl inne så hade vi de jätte roligt. Lite kallt i vattnet... Så i dag har vi tränat på att få kallsupar=O). Sötis har varit mycket skeptist till vatten i ansiktet men de gick super i dag... Efter badet bastade vi och myste.

I väg och åt en mysig lunch på Kondis i njurunda. Vi hade de så mysigt.


På vägen hem så hälsade vi på Filip med familj. Filips faster var även där=O). När vi skulle åka så vinkar Filip ju alltid, men jag satt mig ner och frågade om jag kunde få en kram, och gissa vad jag fick en kram och en puss!!! Snacka om att han charmade mig...


Sen åkte vi hem och gjorde mat, har diskat undan och plockat undan lite tvätt. I morgon har jag tvättis längtar inte kan jag säga. DE är de värsta jag vet.... Längtar efter vårt nya badrum...


Har lagt ett bud på ett hus i dag=O)!!! Så vi får se....

       

Av Anna-Karin - 19 januari 2009 20:51

Nu sitter jag i soffan med min underbara Älskling. Så himla skönt att få slappa lite. Ny duschade så himla skönt man känner sig så  fräsch...


I dag när jag trodde dagen skulle bli en happy måndag så vart de ju en massa tjafs med lille man. Blir så less på att vad man än ska göra eller gör så är de bara gnäll från hans sida. Men efter ett tag så fick jag han att inse(ett tag iallafall) att man inte kan gnälla hela tiden.... Sen har han varit snäll. Men när de var lägg dax så vart de ju sanna visa igen. Så vi som skulle åka och bada i morgn men nu vet jag inte om de blir nått bad. Men vi får se hur de blir med badet. Nog om detta nu...


Vi var ut och lekte i nästan 2 timmar efter lunch. Sen när vi var på väg hem så stannade jag på dackås och köpte en bakelse till oss. De vart en budapest/blåbärsbakelse.


Vi fick svärmora på middag de vart köttbullar och potatis med gräddsås och lingonsylt.Mumma Sen gjotde jag kaffe åt hjärtat och la fram bakelsen, de försat han frågade var hur länge har vi varit tillsammans? Nä de är inget sånt=). Bara för att jag var lite söt sugen.

Sen fick jag lite dåligtsamvete över att jag åt den så nu har jag städat badrummet, dammsugit och torkat golven=O).


God natt & sov så gott!


Kram



  

Av Anna-Karin - 19 januari 2009 11:20

Dagen har börjat jätte bra, vi har myst framför tv jag har läst boken. Snart klar.


Till Mitt tycke! Så handlar boken om att hur bra de är att kunna andas rätt och slappna av. Inte hur själva förlossningen ska gå till! De är en massa övningar om hur man kan avväpna känslan att man ska spänna sig och inte andas rätt, så man andas rätt och inte spänner sig!

Den boken borde alla gravida kvinnor läsa! Mycket bra bok tycker jag.


Nu ska jag och lille man gå ut med hunden och sen ska vi hem och äta lite lunch för att sen åka och busa i lekparken=O)!


skriver mer i kväll!


Ha en Happy Måndag!     

Av Anna-Karin - 17 januari 2009 23:10

I morse så vakande jag av att nån killade mig på armen de var sötis som killade mig på armen, vet inte hur länge han hade gjort de. Men mysigt var de=o). Kändes som klockan var 5 på morgonen. Men den var 9 så då vart jag glad att han hade sovit så länge. Gick upp och startade tv till han så han såg lite på bompa. Sen gick han och lekte på rummet.

Så jag och hjärtat låg och drog oss ett tag, sen gick vi upp och gjorde frukost.


Vi åkte till gnarp och passade på att låna tvättmaskinen av svärfar. Hinner inte med att få en tid i tvättis nu när man inte har tvättat på länge. De är inge roligt har några ombyten sängkläder som jag skulle behöva tvätta. Ska gå ner i morgon och kolla om jag kan få nån tid i veckan.


Vi skulle även åka till min pappa och hälsa på, så han ringde och frågade om vi ville äta med dom. De tackar man ju inte nej till=O). För Pia(pappa´s fru) är en en himlans bra kock! Sötis åt jätte mycket så roligt att se att han tycker maten är god. Lite synd att han ska prata så mycket när vi ska äta för de glömms liksom bort att han har mat på tallriken. Men vi tränar på att maten tystar munnen=O)!


Efter den goda maten och efterrätten och mycket prat så åkte vi till svärfar och matade tvättmaskinen med en ny laddning tvätt. Sen bar de i väg hem för nattning av sötis.


I dag när jag skulle gå och hämat hjärtat´s jeans som han köpte i går så gick jag in på bokia och skulle köpa Att föda av Gudrun Abscal men den var slut=O(.

Killen som jobbar där är ju så himlans snäll så han skulle beställa hem boken till mig och ringa när den har kommit. Som han är så ska folk som jobbar i butik vara. Man känner sig Så Himla Välkommen när han jobbar=O)!


Men jag kunde ju inte hålla mig så jag köpte Innan Du föder av Anna Wilsby. Den kan jag rekomendera att läsa 279:- kostar den. Jag har väl läst ca 50 sidor i den i dag. Man förstår de som står och ger mycket tips på hur man ska/kan förbereda sig för/under förlossningen. Många bra övningar man kan göra.

Men jag har ju ca 130 sidor kvar att läsa. Så de är nog vad jag ska ägna morgon dagen till. För de är liksom som en drog för mig när jag har hittat en bok som är bra. Måste läsa, måste läsa de är de ända min hjärna tänker då! 


Nu ska jag nog läsa lite sen blir de sängen. Men jag känner mig hur pigg som helst, konstigt för jag sover ju inte så himla bra på nätterna och sen så sov jag ju bara typ 3 timmar natten mot fredag.

Men jag får ju ta vara på den energin jag har nu=O)


God Natt & Dröm Sött!        

Av Anna-Karin - 16 januari 2009 22:20

Måste bara tipsa om Clut design deras vår och somma koll är nu här. Så mycket fina saker de har!

Jag vart lite sugen på den rosa diskmedelpumpen och en glasskål att på diskbänken och nån ljuslyckta som jag skulle kunna ha på vardagsrums bordet.

Här hittar du deras Hemsida. Verkligen värt att kolla in!

Av Anna-Karin - 16 januari 2009 21:54

I dag har vi varit på föräldar utbildning. Tjejen vi har var jätte mysig och öppen. Roligt & viktigt tycket jag=O).


Vi fick  presentera oss 2 gånger, vi gick igenom vad vi skulle få lära oss och vad vi skulle göra på de resterande 4 träffar.


De vi fick lära oss i dag var profy andningen i tre steg, lite info om lite av varje, sen gjorde vi en avslappning´s övning på 5 min var så himla skönt, ska köpa min en avslappnings skiva. De var underbart att kunna var så avslappnad.


Sen åkte vi och hämta sötis på dagis. Snabbt hem eftersom hjärtat var tvungen att åka och jobba=O(. 

Så när vi kom hem så plockade jag ihop alla jul saker här hemma, gjorde mat.

Sen började jag städa så nu är de inge julsaker kvar i lägenheten allt uppe på vinden. Har dammat, dammsugit, satt upp nya gardinder i köket, v-rummet och sötis rum.

Men jag hittar inte gardinderna till vårat sovrum. 

De måste ju betyda att sovrummet vill ha nya gardiner???

Så får de nog bli=O)! 


Måste köpa nytt StryckJärn, vill ha ett ångjärn.

Nån som har tips på ett bra sådant järn? 

  

Av Anna-Karin - 16 januari 2009 13:00

Hade ju så svårt att sova i natt. Tror jag somnade vi strax efter 03.00 men har vaknat av att hjärtat snarkat och av at jag vänt mig. Frågade hjärtat i går kväll om han hade ställt nån klocka gissa svaret, Nej. men konstigt nig vaknade jag 04.50 av att hans mobil ringade. Letade gärnet efter dem hittade den till slut. Så när min klocka ringde ville jag inte vakna. Men de var ju bara att kliva upp. Eftersom vi skulle till vetrinären med Zorro.


Så hon kunde inte fatta att han hade varit halt och ylat när jag klämde igenom han. För nu sa han inte ett pip. Hon kunde inte säga att de var just  skabb han hade fått heller, men vi fick nått recept till han så om de inte vart bättre om 3 veckor så skulle vi höra av oss. Vart riktkigt billigt 520:- för besöket hos vet och 306:- för medicinen. Trodde de skulle vara mycket dyrare.


Har en trött och sur sambo i dag. Blir så less i bland när han är på Dette Vis... Men de är väl bara att bita ihop. Tror de beror på att han är trött, För nu sover han i sängen hör jag!!!


Fick i alla fall med hjärtat at köpa nya jeans 2 par slog han till på! Och de är kors i taket... Nu efter 2 år 2månader så börjar han få till en hyfsad garderob. För nÄr vi träffades så var kläd smaken inte vider bra, typ 2 stl förstora byxor, såg riktigt roligt ut. Men bland så var han fint klädd. Måste fråga mamma för hon har nått uttryck om hjärtat och hans kläder första gången de träffade=O)!

    

Nu ska vi snart på F-utbildning ska bli roligt. Spännande tycket jag=O)...

Ska även köpa en till bok undra om den hette Att Föda av Gudrun A nånting...


Nu ska jag väcka den sovande björnen....

  



Av Anna-Karin - 16 januari 2009 02:02

Dagen började bra även att jag sov lite för länge. Har plockat lite sen hoppade jag in i duschen för att åka till Kristina, Petter & Filip.

Men vägen dit gick inte som jag hade tänkt mig=(.

Skulle lämna av hunden hos mormor och morfar, så innan skulle jag rasta han. När vi kom fram så tog jag bilen och hunden i lång koppel åkte den vanliga vägen men de var bara så att hunden trasslade fast sig i ett träd så jag stannade och han fixade de själv. Så när jag skulle åka så var jag fast. Efter mycket krångel och en skvätt tårar så fick jag tag i hjärtat. Så han ringde sin arbetskompis som kom och drog lös mig... Slutade ju bra i allafall.


Sen har jag och morfar konstaterat att zorro (hunden) kanske har fått skabb=(. Så jag ringde vetrinären så vi ska dit i morgon. Ska även kolla fram benen, han har börjat halta igen. Vi hoppas på de bästa.   


Kan inte sova, är jätte trött men de går inte. Min mage är inte så himla glader, Den brukar bil konstig när jag blir kall om rumpen. Jag var nog en isbit när jag väl kom till famijen S. Så jag får väl skylla mig själv....


Annars så hade jag mycket trevligt hos K, P, F.

Kristina hjälpet mig att knäppa någar kort på magen. Så nu ska jag lägga ut nån bild=O). Var jätte bra bilder tycket jag. Är i vecka 29+6 på bilden.


Kommer nog var super trött i morgon, så nu måste jag försöka få lite sömn=O).


Jo, vann en bok på tradera i dag Sedan du fött heter den för 37:-. Fick hjälp av Kristina eftersom jag inte har nått eget konto där..

Tusen tack för hjälpen och en mycket trevlig dag=O)!






      

Presentation


Här skriver jag om mitt liv i Glädje & Sorg!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards