Alla inlägg den 28 januari 2008

Av Anna-Karin - 28 januari 2008 18:12

I dag har lill hjärtat kommit hem. Så skönt att ha han hemma igen.


Förra veckan började jag mitt nya vik som jag har fått. Jag ska jobba i köket på ett ålderdomshem. En måndag ska jag vika. Jag jobbade 2 dagar med hon som jobbar där i vanliga fall gick jätte bra. Fredagen hade vi lämnat öppen om jag kände att jag skulle behöva ha en dag till. Men då gav hon som förslag att jag skulle jobba själv och att hon skulle ha jour på telefon. Om de var nått jag undrade över. De ända jag kom på var de hade stekgrytan. Men de hade ingen. De gick jätte bra att jobba själv. De ända som är lite klurigt är att planera när jag ska vara ledig 4 dagar. Men de kommer nog att lösa sig.


På fredag när jag och hjärtat kom hem var vi jätte trötta. Så vi beställde mat när vi hade ätit upp den så skulle vi mysa lite på maten i sängen. Men tjolla hopp så sov vi. Vaknade till vid 21 så då gick vi upp och borstade tänderna, sen hoppade vi i sängen. Hjärtat klev upp strax efter fem eftersom han skulle jobba. Så när han åkte så somnade jag om och vaknade  10. Så himla skönt. Klädde på mig och åkte till farmor och hälsade på. De var säkert 1 1/2 månad sen jag träffade henne. Eftersom hon åkte på sorkfeber  och vart på sjukhuset sen på ett hem för att få vila upp sig. Så vi hade jätte mysigt.

När jag kom hem så åkte jag och hjärtat och handlade. Skulle behöva storhandla men de orkade vi inte. Så vi köpte lite saker till att kunna göra varma mackor. Trodde vi skulle få främnade så när jag hade ätit klart så tog jag en sväng med dammsugaren och moppen. Men när jag hade städat klart så ringer dem å frågar vart vi var. Då står de hos svärfar och ringer på. Snacka om ja jag vet inte vad... Så de kom inte. Så då kollade jag och hjärtat på lite tv sen hoppade vi i sängen. Jag kunde inte sova så jag läste ut boken jag har läst på ett tag nu.


På söndag så vaknade jag lite tidigare ca 9. Oxå skönt att få sova, speciellt när hjärtat ska kliva upp så man får hela sängen för sig själv. Fast de blir jätte tomt så jag har helldre han kvar.

Masde mig upp och plockade lite. Skulle äta lunch med hjärtat  på hans jobb. Efter att i hade ätit så vart jag jätte rastlös. Så jag åkte till mamma och hälsade på.


I dag fyllde farmor 81 år! Så i morse när affärerna öppnade så åkte jag och köpte en bok och en jätte fin tröja till henne. Tror hon vart jätte glad!


Efter vi hade varit hos henne ett tag så åkte vi hem och hämtade lille man på dagis. Så roligt att se han. Har saknat han.

När hjärtat åkte på jobbet så åkte vi till Willhelm och Maja och hälsade på. Roligt att få komma ut och göra nått. Vi fick mellis där! Tack så mycket!!!


Nu ska jag börja förbereda in för bad och natten till tim!


Presentation


Här skriver jag om mitt liv i Glädje & Sorg!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards