Alla inlägg under december 2007

Av Anna-Karin - 16 december 2007 18:04

I helgen har de varit skönt.. Jag jobbade ju fredag till lördag. Så när jag slutade på lördag så åkte jag till svärmor oh hämtade lill hjärtat. Sen åkte vi hem, hans ... kom och hämtade han. Så nu har vi gjort schema fram till januari. Så de är jätte skönt. När de åkte så började jag städa jul fint. Så nu har jag städat å bytt gardiner. Ska dammsuga å torka golven en gång till.

Jag och hjärtat hade bestämt att vi skulle gå ut och äta och mysa. När jag var klar så öppnade jag en flaska vin. Tog å ringde jenny och jepp. De ville oxå följa med ut och äta. Så de kom till oss på en lite fördink sen gick vi ut å åt. De var jätte gott. Sen gick vi hem till oss å pratade å myste. Sen vart de sängen.

I dag har jag kört lastbil:) Har gjort de förr men nu var de en hyfsat ny bil... Nu är vi på middag.. Dax att vara trevlig.. Vi ska få grillat. mumsigt...

Av Anna-Karin - 15 december 2007 10:21

Nu är de bara 1.5 timme kvar tills jag slutar. sitter fortfarande i natt linne. ska hoppa in i duschen en snabbis.

Sen är de dax att börja med lunchen så då är de bara för min jobbbar kompis att servera.

Har ju lite bråttomt hem så jag åkre på stuts när hon kommer, eftersom jag ska hämta lill hjärta hos farmor sen ska han ju åka till ... för första gången på 3 hela veckor. Är jätte nervös hur han kommer att reagera. Antingen kommer de att gå bra eller så inte. Jag hoppas för hans skull att de kommer att gå bra. Ska bil lite mysigt att bara vara jag & hjärtat hemma. Men han är så underbar nu så de är helt otroligt.


Duschen nästa!

Av Anna-Karin - 14 december 2007 15:23

Nu sitter jag och väntar på att brukarna ska komma hem så jag får nått att göra ska ta tag i maten då. Gjort de lätt för mig i dag, I dag ska jag laga Lax i ugn och pasta med rom sås. Mums de tycker jag är gott å de går fort att göra... Jag saknar mina hjärtat så mycket. Stora hjärtat är på jobbet lilla hjärtat är hos farmor(svärmor).


Har sovit ganska bra tills klockan 4 i morse, för hjärtat sa att om de gick bra för han så skulle han nog vara hemme tills dess, men inte. Jag vaknade fem i fyra. men inge älskling kom hem. Utan han kom hem 5:37 tror jag klockan var. Precis i samma veva så började lill hjärtat grina efter välling. men han klev inte upp så jag lät han vara. men hjärtat gick in å han vart helt i från sig tok grinade. Fick kliva upp å ta med en ny napp å förklara att de är folk som sover. Tror att han grinar i sömnen efter välling för han gjorde så där nån natt å då slutade han efter ett tag. Om man går till han så blir de 10 gånger värre har jag just insett. Konstigt. Men men. Så trodde jag ju att klockan var en timme senare än var hon var så jag vart ju jätte pigg å in såg att jag kunde ju sova 1 timme och en kvart längre. Så när jag vaknade av klockan var jag helt död.


Hoppas jag får lite sovmorgon på jobbet i morgon bitte. Slutar ju inte förän 12:30 så dagen bilr så lång annars. Kolla på lite tv kanske..


Just ja glömde helt bort att lägga upp bilderna i går får se om jag hinner i morgon...


Trevlig helg!

Av Anna-Karin - 13 december 2007 18:10

Oj nu var de ett tag sedan jag skrev. Har varit in flera gånger men aldrig haft tid att skriva ner någar rader. Dåligt av mig men vill inte känna mig tvungen heller. För då brukar de sluta med att de inte blir nått alls.

Ja vad har vi gjort då. Förra helgen var vi till min mamma, lille bror å Rickard. Lille bror den stora var oxå där med sin tjej. Jag å Hemelie och martin bakade lussekatter. Mamma kan inte för de ser alltid ut som dolly partons tuttar. De ser jätte roliga ut. Så hon tog hade om gräddningen å diskningen.

De var mysigt att åka dit hela familjen, Jag, hjärtat och lilla hjärtat.

På söndag var vi till svärmora, hon höll på att baka så vi kom mitt i stöket. Fixade middag tillsammans. Super mysigt.


Måndag jobbade jag.


Tisdag var jag ledig, mina hjärtat skulle klippa sig så då passade jag på att vara ledig. Så skönt. Har varit lite rörigt nu ett tag.


Onsdag var de min tur att klippa å färga håret. Så underbart skönt att bli ompysslad. Vart super nöjd med håret. Hade ju mörkt brunt med ljusa slingor före. Nu vart de mörkbrunt med röda slingor. Lite Juligt=o) har haft de förut. Killarna vart oxå jätte fina!


I dag har jag varit på stan med Charlotte och Jenny. Vi var och åt lunch. Jätte mysigt var de. Sen gick jag och C på stan och kollade lite. Köpte nya örhängen. Hade inga så då slog jag till på ett par med vit pärla på. Jätte fina var de.

Sen åkte jag hem å hoppade i duschen innan hjärtat skulle komma hem så vi inte skulle bli sena till Luciatåget på lill hjärtats dagis. De var så fina och duktiga. Lägger ut lite bilder på han senare i kväll. Han ska snart hoppa i sängen.


Mitt allt är på sitt extra jobb han har jobbat i morse sen åkte han vid halv  sex nu i kväll å skulle jobba tills i morgon bitte. Super tråkigt jag som inte kan sova utan han. Jag ska även jobba dygn i morgon fredag till lördag så jag hoppas att jag kan sova lite..


Nu ska jag plocka ur disken å plocka i ny!


Trevlig lucia!

Av Anna-Karin - 7 december 2007 23:27

Allt på min lista är klart. Så otroligt skönt måste jag säga. Känner mig dukigt.

Har städat, tvättat, handlat, bytt byxor till hjärtat, inhandlat julklapp till min kära svåger och mamma med sambo. Vart inga gardiner bytta i dag får ta de en annan dag.


Nu sitter jag hemma i köket i min ensamhet å ska måla mina naglar. Mitt lilla hjärtat ligger å sussar, mitt stora hjärtat är på jobbet å ska jobba natt. Så urtråkigt när han jobbar natt så de finns inte. Eftersom jag sover som en kratta när han inte är hemma. Men jag hoppas att jag ska kunna sova i natt av ren utmatning. Klev ju upp 06:45 å sen dess har de varit Full Fart till när jag satt mig här.

Fick shemat för lill hjärtat i dag hur han ska vara här i jul. Fattar inte vad soc tänker med. Tror de har älgbajs till hjärna...... De finns nått som heter Barnens Bästa I Centrum. Men de har de nog aldrig hört här på soc. Så de ska de få veta hut om. Tur att jag har en mamma som jobbar innom soc. Utan henne skulle jag inte stå ut! Tusen tack Min underbara MAMMA!

Så de har oxå malt i mitt huvud i dag.


Jag tycker att de ska vara ett körkort på att få skaffa barn.

För de är alldeles för många barn som sätt till världen för att deras föräldrar tror att de är så himla lätt att ha barn. Men de är de inte, Å när de kommer på att de inte orkar med barnet så är de ju fåglars att de inte tänkte på de när de satt de till världen.... För de finns så många sätt att skydda sig i dag så de borde inte hända. Om de inte är planerat att de skulle bil en olycka vill säga..  Nu låter jag väl som en gammal tant på 85 år men de står jag för!


Nu ska jag lägga min sista energi på mina naglar sen blir de sängen!


Go kväll & god natt!

Av Anna-Karin - 7 december 2007 10:33


Äntligen helg!

I dag har jag tvätt å städdag nu sitter jag & väntar på att jag ska gå ner å hänga tvätten som är i maskinerna. Trodde att jag inte hade så mycket tvätt men då hade jag ju helt fel.. Är inne på  6 maskiner nu, har 2 maksiner så de går ganska fort. Men så tråkigt de är, men skönt när de är klart. Ska börja städa när jag har varit ner.

Funderar om jag ska byta gardiner till lill hjärtat. Får se nu regnar de ute å jag skulle behöva putsa hans fönster.


Har ju även gjort lite jul här på bloggen. Jag tycker att de är så mysigt med Jul. I morgon ska jag & Tim till mamma med fam & baka pepparkakor, lussekatter. Lite roligt när man kan göra de tillsammans.


Nu tror jag att jag ska ta å gå ner till tvättstugan... 

Av Anna-Karin - 5 december 2007 21:29

Nu var de länge sedan jag skrev nått här. Har varit sjuk i två omgångar så har inte riktigt haft ork. Sen när man ska sätta sig å skriva några rader så är de alltid nått som kommer i vägen.


Här har de hänt väldigt mycket Lill hjärtats ... har flyttat ner över så nu ska han bo hos oss. Men varanan helg hos .... De känns jätte bra. För de har inte varit så bra ... tror vi. Så nu står han på våran adress=o). De är så skönt att inte behöva vara orolig över han.


I helgen som var hade vi de jätte mysigt på lördag var jag till hjärtats mormor och morfar å hjälpte de att städa å putsa fönsterna. Sen på kvällen vart vi bjude på middag hos svärmor. Tack så mycket. På kvällen när vi kom hem fick sötnosen hoppa i sängen. När han var nattade så började jag ta fram Jul ljusstakarna å göra lite jul stämmning. Så otroligt mysigt.. Efter de var klart så myste jag å hjärtat i soffan.


Söndag så skulle pappa och pia komma å hälsa på men de skulle komma en annan dag som vanligt. Så jag ringde mamman på lördag kväll å frågade om de skulle komma och äta första advent lunch med oss. Å de ville de.

Så jag ringde efter vi hade fikat mysfrukost. Där var de jätte snö oväder så de kunde inte komma men mammas svärföräldrar var uppe å hälsade på mom å sonen deras. De skulle åka hem till stockholm, så de kom å åt med oss. De var jätte mysigt å trevligt, De blir ju mina bonus farmor å farfar.


Sen på kvällskvisten var jag å mina hjärtat på julskyltningen på stan. Med ett annat par å deras barn. De var jätte mysigt de med. Efter julskyltningen så åkte vi hem å åt sen kom de så pojkarna fick leka. Precis när de gick så kom Jenny å jepp. Vi skulle kolla på film tillsammans.


Så har de varit här hos oss. Nu i veckan har jag jobbat å varit lite ledig, så i morgon ska jag jobba. Blä vill inte. Men man måst ju... Skriver nog nån rad i morgon.


Go kväll!

Presentation


Här skriver jag om mitt liv i Glädje & Sorg!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards